به دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی انجام شد: اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی علت آتش سوزی در شهر سوخته

 اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای بررسی علت آتش سوزی در شهر سوخته

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات کارشناسی برای بررسی دلیل وقوع آتش‌سوزی در پایگاه پژوهشی شهر سوخته به این منطقه اعزام شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امین عارف‌نیا با اعلام این خبر افزود: در پی وقوع آتش‌سوزی در آمفی تئاتر پایگاه پژوهشی شهر سوخته و اهمیت بررسی دلایل این اتفاق، هیاتی متشکل از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و حفاظتی به این منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه هیات اعزامی به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی و به منظور بررسی ابعاد این آتش‌سوزی به پایگاه پژوهشی شهر سوخته اعزام شدند، تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که از استان اعلام شده هیچ یک از آثار تاریخی موجود در موزه پایگاه پژوهشی شهر سوخته در این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی یادآور شد: پس از بررسی و شناسایی قطعی دلایل بروز این اتفاق اطلاع رسانی انجام و  اقدامات لازم برای جبران خسارت‌های وارده توسط سازمان میراث فرهنگی اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش  سالن آمفی تئاتر شهر سوخته 9 صبح روز گذشته 2 خرداد دستخوش حریق شد ولی موزه و اشیاء موجود در آن و قسمتهای اداری این پایگاه پژوهشی از این حریق در امان ماند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …