حسن روحانی در سازمان میراث فرهنگی

ImageHandler.ashx

رییس جمهور امروز صبح از سازمان میراث فرهنگی بازدید کرد و در حال حاضر نشست حسن روحانی با معاونان و مدیران ارشد این سازمان آغاز شده است. دوستداران میراث فرهنگی امیدوارند که این دیدار دریچه‌های جدیدی را برای رفع مشکلات این حوزه باز کند.

رئیس جمهور کشورمان با حضور در نشست معاونان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای حفظ و معرفی آثار تاریخی و میراث فرهنگی و ایجاد زمینه برای ورود گردشگران به کشور مصمم است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در نشست معاونان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان میراث فرهنگی یکی از بخش‌های مهم در حوزه فرهنگ و اقتصاد است، کشور ما سابقه تمدنی پرافتخار دارد که باید به جهانیان معرفی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: آثار و نشانه‌های باقیمانده از مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ، حراست و معرفی شود تا گردشگران داخلی و خارجی بدانند و ببینند که ملت ما در طول یک قرن گذشته چه تحولات عظیمی را به وجود آورده‌اند.

دکتر حسن روحانی یادآور شد: کشور ما در بخش صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیاری است، در حال حاضر 2 میلیون نفر در بخش صنایع دستی اشتغال دارند که با ایجاد زمینه‌ها و امکانات جدید می‌توانیم از این ظرفیت برای اشتغال و ارزآوری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه جذب گردشگر خارجی اقدامات خوبی در دولت آغاز شده اما بخش خصوصی باید به طور جدی وارد این حوزه شود، بسیاری از هتل‌های شهرهای شیراز، اصفهان، یزد و کاشان تا پایان ماههای آبان و آذر توسط تورهای اروپایی رزرو شده که این امر روند رو به رشد گردشگری در کشور را نشان می دهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه گردشگران ورودی به کشور در 2 ماهه نخست امسال نسبت به 2 ماه نخست سال گذشته حدود 3 برابر افزایش داشته داشت، افزود: حرکت مثبتی در این زمینه آغاز شده و اشتغال فراوانی ایجاد شده است، ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به بخش گردشگری نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

دکتر حسن روحانی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده  در زمینه صادرات، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و انقلابی و رونق و توسعه صنایع دستی نقش تاثیرگذار و اساسی دارد.

وی تصریح کرد: در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند فعالانه وارد هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ شود.

رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم سازمان میراث فرهنگی باید به وظایف خود عمل کند.

دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه دولت باید در بخش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کند، گفت: این دولت برای حفظ و معرفی آثار و مواریث تاریخی، فرهنگی، انقلابی به دنیا و ایجاد زمینه برای ورود گردشگران به کشور مصمم است و در این زمینه اقدامات خوبی هم انجام شده است.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …