اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در اردبیل برگزار می شود

ImageHandler.ashx

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور توزیع سفر در محور شمال به جنوب استان و معرفی قابلیت های واقع در این مسیر، اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در شهرستان خلخال برگزار می شود.

قادر تقی زاده با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت سه روز و از 15 لغایت 17 مرداد ماه سال جاری در پارک ائللر باغی خلخال برگزار خواهد شد.

قادر تقی زاده افزود : معرفی و نمایش غذاهای سنتی اقوام ایرانی، معرفی شیرینی و سوغاتی، صنایع دستی، معرفی و نمایش آئین ها و بازی های بومی و محلی، آلاچیق ها و سیاه چادرها و معرفی موسیقی های سنتی اقوام ازجمله برنامه های این جشنواره خواهد بود.

وی معرفی قابلیت های گردشگری استان و شهرستان های خلخال و کوثر، توزیع سفر در محور شمال به جنوب استان، فرهنگ سازی درخصوص رعایت آداب میزبانی برای جوامع محلی، خلق جاذبه های جدید و لحظات شاد و مفرح برای گردشگران و خانواده ها به ویژه اوقاف فراغت جوانان و جذب گردشگران و سرمایه گذاران را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: معرفی تنوع غذایی اقوام، معرفی پوشش، معرفی شیوه زندگی و آلاچیق ها و سیاه چادرهای اقوام ایرانی از اهداف دیگر این جشنواره ملی است.

قادر تقی زاده برپایی 31 غرفه برای معرفی غذاهای محلی، برپایی 10 غرفه برای هر یک از شهرستان ها و غرفه ویژه شهرستان خلخال، برپایی شش آلاچیق یا سیاه چادر از اقوام و عشایر کوچنده کشور و معرفی موسیقی محلی و غرفه عکس را ازجمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این جشنواره ذکر کرده و گفت: به همین منظور از اقوام ترکمن، عرب، قشقایی، کرد، بلوچ، بختیاری و لر از استان های گلستان، خوزستان، فارس، کرمانشاه و کردستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد و استان لرستان در کنار دیگر استان ها دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به پیگیری های نماینده محترم مردم خلخال و کوثر و فرمانداری شهرستان خلخال دراین خصوص افزود: جلسات مختلفی در حضور دکتر جعفری و فرماندار و مسئولین شهرستان خلخال و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

معاون گردشگری استان با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است گفت: در اجرای این جشنواره علاوه بر تشکیل ستاد شهرستان به ریاست فرماندار و همکاری و هماهنگی دستگاه های شهرستانی ازجمله شورای شهر و شهرداری، فرماندهی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان و شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر از همکاری های صمیمانه هیات ورزش های بومی و محلی استان به ویژه صدا و سیما در امر اطلاع رسانی و تهیه گزارش های خبری و ویژه از جشنواره مذکور نیز استفاده خواهد شد.

قادر تقی زاده با اشاره به اینکه آگهی فراخوان و پوستر جشنواره آماده شده و به تمامی دستگاه های مرتبط با امر گردشگری در سراسر کشور ارسال خواهد گردید اظهار امیدواری کرد که مسئولین اجرائی به ویژه فرمانداری شهرستان خلخال در تامین اعتبار و بسیج تمامی امکانات شهرستان جهت استقبال از گردشگران همکاری های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عمل آورند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …