رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی خبر داد: پوشش گسترده جاذبه های تاریخی و فرهنگی در رسانه های بین المللی

پوشش گسترده جاذبه های تاریخی و فرهنگی در رسانه های بین المللی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر که از ابتدای سال 1393 تاکنون 20 گروه از خبرنگاران رسانه های خارجی با همکاری این مرکز مجوز تهیه گزارش از اماکن فرهنگی تاریخی دریافت کرده اند گفت: استانهای تهران، اصفهان و فارس در صدر جدول علاقه‌مندی خبرنگاران خارجی قرار دارد.

امین عارف‌نیا افزود: از ابتدای سال 1393 تا کنون برای 20 گروه از خبرنگاران رسانه های خارجی مجوز تهیه گزارش و تصویر از اماکن تاریخی و مصاحبه با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

وی با اشاره به درخواست های متعدد شبکه‌ها و گروه‌های خبری خارجی برای تهیه گزارش از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور از سازمان میراث فرهنگی افزود: با همکاری و هماهنگی های مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گروه های خبری  از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، ژاپن، کویت، لبنان، سوئد و کره جنوبی در سال جاری مجوز تهیه گزارش تصویربرداری از اماکن تاریخی و گردشگری کشور را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، فارس، یزد، قم و کاخ‌موزه‌های نیاوران، سعدآباد، گلستان و موزه ملی ایران مورد توجه بسیاری از گروه‌های خبری خارجی و در اولویت تهیه گزارش آنها بوده است.

به گفته عارف نیا تهیه گزارش گروه خبری تلویزیون 2 فرانسه از جاذبه های استانهای تهران، فارس، یزد و اصفهان، تهیه گزارش شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس آمریکا از کاخ گلستان و همچنین تهیه گزارش از جاذبه های استانهای فارس و یزد از سوی روزنامه وال استریت از دیگر برنامه های انجام شده در این خصوص است.

عارف‌نیا ادامه داد: در 2 ماه نخست سال جاری گروه خبری تلویزیون ان.اچ.کی کشور ژاپن با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خبرگزاری بلومبرگ کشور آمریکا نیز با معاون گردشگری سازمان مصاحبه اختصاصی داشته اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی افزود: شبکه تلویزیون سی بی اس آمریکا از استان تهران، موزه ملی، کاخ گلستان و کاخ موزه سعدآباد گزارش تهیه کرده و شبکه زد.دی.اف آلمان جاذبه‌های استان اصفهان را به تصویر کشیده است.

عارف‌نیا در ادامه یاد آور شد: در سال 1392 برای 80 گروه، شبکه خبری خارجی و خبرگزاری بین المللی مجوز تهیه گزارش و تصویربرداری از اماکن تاریخی و گردشگری و ملاقات با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

وی ادامه داد: شبکه تلویزیونی گلوبال کشور اتریش سال گذشته از استان تهران، کاخ موزه سعدآباد و نیاوران، کاخ گلستان و موزه ملی ایران گزارش تهیه کرد و یک گروه مستندساز از کشور اسپانیا با دریافت مجوز جاذبه های استان اصفهان را به تصویر کشید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: سال گذشته شبکه آی.ان.سی.آ کشور کره، شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، روزنامه دی سایت آلمان، خبرگزاری آنسا ایتالیا و شبکه تلویزیونی المیادین لبنان برای تهیه گزارش و برنامه‌های مستند از نقاط مختلف کشور مجوز تصویربرداری دریافت کردند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان با بیان اینکه سازمان از حضور رسانه های خارجی در کشور برای تهیه گزارش از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استقبال می کند افزود: انعکاس این گزارشها در معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی موثر است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد افزایش بیش از پیش گردشگران خارجی ورودی به کشور باشیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …