مدیر کل میراث فرهنگی تهران : میزبان زائرین امام خمینی(ره) در پایتخت خواهیم بود

همزمان با   بیست پنجمین  سالرزو ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)  اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  استان تهران اقدام به برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر زوار حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد کرد.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران اندیشه امام راحل را مهمترین میراث انقلاب اسلامی برای جهانیان دانست وافزود:  حفظ و معرفی اندیشه ظلم ستیزی ، امام خمینی (ره) که بر گرفته از پیام عاشورا بود وظیفه ای است همگانی و کلیه دستگاه فرهنگی کشور از جمله میراث فرهنگی ، وظیفه حفظ آثار انقلاب اسلامی به منظور معرفی به آیندگان را دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با اظهار این که استان تهران هرساله در ایام چهاردهم خرداد ماه میزبان میلیون ها زائر دلباخته پیر جماران از استانهای دور و نزدیک می باشد افزود در همین راستا کلیه مراکز اقامتی پایتخت  آماده هستند تا با تمام ظرفیت و توان  کار خدمات رسانی به زائرین را انجام دهند.

وی با اظهار اینکه دفاتر میراث فرهنگی شهرستان های استان تهران نیز اقدام به برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیر زائرین می کنند، تاکید کرد : کارکنان اداره کل در روز چهاردهم خرداد ماه با عشقی حسینی میزابان زائرین امام خمینی (ره) در استان تهران خواهند بود.

خسروآبادی اظهار داشت: در تهرانگردی رئیس شورای اسلامی شهر تهران که  جمعه گذشته از محل جلوس امام خمینی (ره)  در بهشت زهرا (س) صورت پذیرفت مقرر شد تا به منظور حفظ ارزشهای نظام ،  مکان رویدادهای انقلاب اسلامی در فهرست آثار ملی ثبت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در این خصوص اظهار داشت: ثبت مکان رخدادهای انقلاب اسلامی، حفظ آرمانگرایی، اتحاد و ظلم ستیزی مردمانی است که انقلاب اسلامی را به رهبری امام و پیشوای خود در تاریخ این سرزمین کهن ماندگار کردند؛ و رسالت امروز ما در اداره کل میراث فرهنگی استان پاسداری و انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی  به نسلهای آینده می باشد.

در پایان خسروآبادی در تبیین برنامه های سالروز  رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی از توزیع  کتاب روز شمار زندگی حضرت امام (ره) و  خبر داد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …