رییس سازمان میراث فرهنگی در کنفرانس مطبوعاتی در مادرید: بازار گردشگری ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذاب و پر سود است

بازار گردشگری ایران برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذاب و پر سود است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بازار گردشگری ایران را  بازار جذاب و پر سود برای سرمایه گذاران مختلف ایرانی و خارجی به خصوص اسپانیایی عنوان کرد و از عزم و اراده اسپانیا برای همکاری با کشورمان در زمینه گردشگری خبر داد.

ˈمسعود سلطانی فرˈ روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید به دیدار خود با ˈخوزه مانوئل سوریا ˈ وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار پیرامون ظرفیت های دو کشور برای همکاری در زمینه های مختلف بویژه گردشگری بحث و گفت و گو کردیم ودر چند محور به تفاهم رسیدیم تا بتوانیم در آینده همکاری خوبی را در این بخش ها داشته باشیم .

وی برقراری پرواز های مستقیم هوایی بین تهران و مادرید را از مهمترین اهداف در این مذاکرات برشمرد و ابزار امیدواری کرد در عرصه های مختلف توسعه فعالیت گردشگری ازجمله برقراری ارتباط مستقیم تهران و پایتخت های مهم کشورهای اروپایی مانند مادرید اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه به شدت به دنبال اصلاحات در زیربناها و گسترش آنها در ایران هستیم درباره امکان راه اندازی خط قطار سریع السیر در ایران با کمک اسپانیا گفت : بحث هایی در زمینه همکاری های مختلف مورد علاقه دو طرف انجام شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: ما در حال حاضر از یک سو در حال گسترش خطوط ریلی هستیم و از سوی دیگر خطوط قبلی را بازسازی می کنیم و می خواهیم نحوه بهره برداری آنها طوری باشد که عبور و مرور ها با تسهیل و سرعت بیشتری انجام شوند .

معاون رییس جمهوری افزود :در برخی از خطوط به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب برای بالا بردن سرعت جابجایی ها هستیم؛ در حال حاضر دو یا سه پروژه در کشور در دست اجرا است و به دنبال این هستیم که هم ارتباطات ریلی خودمان را گسترش بدهیم و هم با اصلاح کردن آنها، زمینه های بهتری را برای گردشگران خارجی در داخل فراهم کنیم.

وی بازار ایران در بخش های مختلف را بازار پر جاذبه ای برای کشورهای اروپایی اعلام کرد و افزود: تحریم هایی که انجام شد بیش از همه به ضرر دولت های اروپایی و مردم و شرکت های این کشورها بود که باعث شد از فعالیت های اقتصادی در ایران محروم شوند.

رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به بهبود روابط ایران و اسپانیا در ماه های اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: سفر اخیر وزیر خارجه اسپانیا به تهران در همین راستا بوده است؛ ما تشابهات فرهنگی زیادی را بین دو ملت می بینیم و اراده جدی در بین مسوولان کشور برای گسترش روابط وجود دارد.

وی در باره اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن در گردشگری تصریح کرد: در مبانی اقتصاد مقاومتی که سیاست ها و اصول کلی آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، مسوولیت پیدا کردیم که با تجربیات خوب گذشته، از همه ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استفاده کنیم.

وی فعالیت های مربوط به توسعه گردشگری را از مهمترین ظرفیت ها برشمرد و گفت: این ظرفیت ها ما را جزء ۱۵ کشور اول دنیا در رمینه جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی قرار داده است.

سلطانی فر اشاره کرد بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله ای که افق آن تا سال ۲۰۲۵ است، باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم در پایان این سال، میزبان ۲۰ میلیون گردشگر با درآمد حدود ۲۵ میلیارد دلار باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر تمرکز ویژه دولت جدید، روی گردشگری شده  افزود: در صددیم تا با  برنامه ریزی های گسترده ای که داریم بتوانیم از این بخش، استفاده های بهتری را در جهت رشد اقتصادی انجام دهیم.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: حدود پنج میلیون گردشگر از خارج از کشور داشتیم که این میزان با توجه به جاذبه هایی که داریم برای ما مطلوب نیست.ما در حال برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت ها هستیم تا بتوانیم در سال ۲۰۱۸، به حدود ۱۰ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۰ میلیون گردشگر ورودی از خارج از کشور برسیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات و محدودیت ها به ویژه در زمینه مراکز اقامتی و هتل های مناسب از ایرانیان سراسر جهان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران دعوت کرد و اطمینان داد: تسهیلات خوبی از محل صندوق توسعه ملی با نرخ مناسب در اختیار سرمایه گذاران بخش گردشگری به خصوص کسانی که به صورت ارزی بخواهند به ایران بیایند و تسهیلاتی را بگیرند و سرمایه گذاری بکنند قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد : بازار گردشگری ایران، بازار بسیار جذاب و پر سود برای سرمایه گذاران مختلف ایرانی و خارجی به خصوص اسپانیایی است.

بر اساس این گزارش مسعود سلطانی فر دوشنبه هفته گذشته برای شرکت در نود و هشتمین شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری به اسپانیا سفر کرد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …