در آیین گرامیداشت هفته صنایع‌دستی؛ پیام استاد محمود فرشچیان به مناسبت هفته صنایع‌دستی خوانده شد

پیام استاد محمود فرشچیان به مناسبت هفته صنایع‌دستی خوانده شد

 

پیام استاد محمود فرشچیان هنرمند برجسته کشور در آیین بزرگداشت هفته صنایع دستی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی خوانده شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیام استاد فرشچیان آمده است:

“صنايع‌دستي كه يكي از جلوه‌هاي فاخر هنرهاي سنتي ايران زمين است، دستاورد عظيمي محسوب مي‌شود كه پيشينه‌اي به بلندي تاريخ بشريت را در وجود خويش  مكتوم داشته و از برجسته‌ترين شاخصه‌هاي فرهنگي و تمدني به شمار مي‌رود.

هنرهاي سنتي در طول تاريخ نه فقط تكنيك و فن توليد، بلكه شيوه اصيل و موفق در پرورش نسل‌هاي فرهيخته بود كه توسط استادي بزرگ و والامقام انجام مي‌گرفت و شاگرداني كه بدين صورت تربيت مي‌يافتند از برجسته‌ترين عالمان و فن‌آوران زمان خود مي‌شدند.

اين شيوه كه با نام استاد و شاگردي شناخته مي‌شود متأسفانه امروزه مغفول واقع شده و به همين دليل در اغلب موارد بجز چند مورد، هنرمند بيشتر فنان است تا عالم.

همين امر موجب تضعيف بنيان‌هاي نظري و حكمي هنر مي‌شود و اميد است كه با تدبیر مسئولان محترم به ويژه دست‌اندركاران دلسوز سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور باري ديگر اين امر در مركز توجهات قرار گيرد و نام ايران اسلامي همچون گذشته پربار  بر جهانيان پرتوافشاني كند.

برگزاري برنامه‌هايي نظير گرامي‌داشت روز صنايع‌دستي و برگزاري نمايشگاه‌هاي عظيم از آن دسته فعاليت‌هايي است كه موجب تقويت اين بنيان ارزشمند مي‌شود و شايان سپاس است. اينجانب به عنوان هنرمندي كه تمام عمر در راه بالندگي هنر كشور عزيزمان ایران از جان ودل تلاش و كوشش نموده، تقاضا دارم دولت‌مردان و ملت عزيز و بزرگوار دست به دست هم داده و ميهن خويش را باري ديگر در زمينه هنر افسر جهانيان سازند.

با سپاس از همه عزيزان و توفيق روز افزون الهي براي مسئولان دلسوز و محترم و تمامي هنرمندان آئينه دل ايران زمين
محمود فرشچيان ”

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …