معاون رئیس‌جمهور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛ ضوابط محدوده‌‌های تاریخی در اسناد فرادستی شهرها لحاظ شود

ضوابط محدوده‌‌های تاریخی در اسناد فرادستی شهرها لحاظ شود

 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تحقق مدیریت پایدار و یکپارچه شهری را مستلزم وحدت رویه و اعمال ضوابط و پهنه‌بندی‌های ارزشمند تاریخی و معاصر شهری دانست که باید در اسناد فرادستی شهرها لحاظ شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است ،بر اساس مفاهیم و تکالیف مندرج در قانون برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های اجرایی مکلف به برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌هایی در حوزه شهرهای تاریخی هستند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شده است ،این سازمان براساس تکالیف قانونی و در قالب تفاهم‌نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، ساز و کار منسجم مدیریت را در چارچوب شورای بافت تاریخی به ریاست استانداران در دستور کار قرار داده است.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرده است، بخش عمده‌ای از محدوده بافت تاریخی شهرهای کشور براساس این تفاهم‌نامه و با همکاری سازمان شهرداری‌ها احصاء و به وزارت کشور و استانداری‌ها ابلاغ شده است.

سلطانی‌فر در این نامه آورده است؛ تحقق مدیریت پایدار و یکپارچه شهری مستلزم وحدت رویه و اعمال ضوابط و پهنه‌بندی‌های تاریخی و معاصر شهری است که باید از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی در اسناد فرادستی شهرها(طرح‌های توسعه و عمران شهری) لحاظ و الزام آور شود

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …