رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی؛ ثبت جهانی شهر سوخته پای گردشگران را به این سایت تاریخی باز می‌کند

ثبت جهانی شهر سوخته پای گردشگران را به این سایت تاریخی باز می‌کند
رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت جهانی شهر سوخته باعث می شود این منطقه بیش از گذشته مورد اقبال متخصصان و پژوهشگران قرار گیرد و پای گردشگران بسیاری به این محوطه تاریخی باز شود.

جلیل گلشن بافقی تصریح کرد: شهر سوخته به عنوان اولین سایت تاریخی و باستانی کشور ما در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: برای تهیه پرونده ثبت جهانی شهر سوخته کارشناسان و متخصصان بسیاری تلاش کردند و خوشبختانه با ثبت جهانی این اثر زمینه معرفی سایر سایت‌های تاریخی هم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی شهر سوخته مسئولیت‌های متولیان را افزایش می‌دهد، یادآور شد: برنامه‌های مدیریتی در ارتباط با این سایت تاریخی از این پس باید حساب شده و براساس استانداردهای جهانی تهیه و اجرا شود چراکه پس از ثبت جهانی، آثار در معرض توجه بیشتری قرار می گیرند.

گلشن یادآور شد: با ثبت جهانی شهر سوخته، این منطقه به عنوان یک سایت مهم تاریخی باستانی با اقبال پژوهشگران و باستان شناسان سراسر دنیا قرار می گیرد و جایگاه ویژه ای برای متخصصین پیدا می کند.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی افزود: افزوده شدن شهر سوخته به فهرست میراث جهانی، پای گردشگران بسیاری را به این سایت تاریخی باز می کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …