رییس ایکوموس ایران؛ حفاظت از شهر سوخته مهمترین موضوع است

حفاظت از شهر سوخته مهمترین موضوع است

رییس ایکوموس ایران با اشاره به ثبت جهانی شهر سوخته گفت: ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی فقط ثبت یک اسم نیست و نگهداری از این آثار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهدی حجت با اشاره به اینکه ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث ملی و جهانی نباید به ثبت یک نام خلاصه شود و حفاظت از این آثار باید به بهترین شکل انجام بپذیرد، افزود: حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی ملی و جهانی مهمترین و اصلی‌ترین موضوع است.رییس ایکوموس ایران ادامه داد: ثبت یک اثر یعنی تثبیت آن و منظور از ثبت جهانی و ملی آثار تاریخی فقط ثبت یک نام نیست بلکه منظور تثبیت این آثار و ارزش‌های تاریخی است که در سطح جهانی معرفی و شناخته می‌شود.

وی گفت: وقتی یک اثر برای ثبت در فهرست میراث جهانی معرفی می‌شود به این معنی است که آن ملت پذیرفته‌اند اثر ثبت شده به همان شکل حفظ شود و مراقبت و نگهداری از آن با تمام توان صورت گیرد.

حجت با اشاره به ثبت جهانی شهر سوخته، تصریح کرد: اینگونه اقدامات مثبت و خوب است و باید از این آثاری که در سطح جهان معرفی می‌شوند در سطح استانداردهای بین‌المللی مراقبت کرد.

رییس ایکوموس ایران یادآور شد: دستگاههای مسئول باید تمامی وسائل و امکانات لازم را برای حفظ و مراقبت از آثار ملی و جهانی به کار بگیرند تا این ارزش‌های تاریخی از تمامی خطرات مصون بمانند.

وی افزود: معرفی مواریث فرهنگی به مسئولین و مردم جامعه، شرایط و فضای بهتری برای مراقبت و نگهداری از این آثار فراهم می کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …