ایوبی مدیران سازمان سینمایی را از برگزاری ضیافت های افطاری برحذر داشت

بر اساس گزارش ایرانگرد نیوز، رئیس سازمان سینمایی از مدیران عامل موسسات تابعه این سازمان خواست تا در اجرای دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری ضیافت های افطار در ماه مبارک رمضان خودداری کنند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،در پی دستور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر عدم برگزاری ضیافت های افطاری از محل اعتبارات دولتی در ماه مبارک رمضان ، «حجت الله ایوبی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی نیز از مدیران عامل موسسات تابعه این سازمان خواست تا نسبت به دستور وزیر ارشاد اهتمام جدی داشته باشند.

 

«علی جنتی» در نامه ای به مدیران و معاونان زیرمجموعه خود آورده بود:«با توجه به ضرورت صرفه جویی در هزینه ها مقتضی است از برگزاری مراسم افطاری از محل اعتبارات دولتی در ماه مبارک رمضان خودداری نموده ودر صورت ضرورت بسیار محدود با حضور تعداد اندک نخبگان هر حوزه برگزار شود.»

 

این در حالیست که ایوبی هفته پیش برای خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی خود در تالار وحدت چنان تدارک مفصل و پر هزینه ای را برای صبحانه حاضرین مهیا ساخت که باعث شگفتی بسیاری از نمایندگان رسانه های گروهی گردید. ضمن اینکه برگزاری انواع جشن های مجلل و پر هزینه از سوی خانه سینما که اغلب با حمایتهای سازمان سینمایی برپا میشود نیز همچنان در هاله ای از ابهام است.

 

شایان ذکر است طبق سنوات سالهای گذشته، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حسب سنت دیرینه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، مبادرت به برگزاری مراسم افطار با حضور اهالی فرهنگ و هنر و نیز مقامات و مسئولین فرهنگی کشور می نمود که با این شرایط همین میزان تعامل و دیدار عمومی میان نخبگان جامعه هنری کشور به حداقل خواهد رسید.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …