هنرمندان هنر کارت می گیرند

فضل الله معظمی روز یکشنبه در نشست خبری بیمه هنر و کارت اظهار کرد: فرهنگ و تمدن ایران براساس هنر بنا شده و در این زمینه یکی از غنی ترین کشورهای دنیا به شمار می رویم.

وی گفت: هنر جهت دهنده فرهنگ، تفکر و فکر کشورهاست و تاثیر بسزایی در آینده جوامع دارد و بر همین اساس نیز بانک کارآفرین در زمینه حمایت از هنرمندان پیشگام شده است.

معظمی با بیان اینکه از اصناف دیگر نیز همچون پزشکان، مهندسان و غیره نیز در آینده نزدیک با همین شیوه حمایت خواهیم کرد، یادآور شد: بسترسازی برای توسعه جهانی شدن از اهداف این پروژه است.

مدیرعامل تعاونی هنرمندان گفت که این تعاونی از سال 86 با هدف تکمیل نظام اقتصاد و هنر تشکیل شد.

مهدی نادعلی زاده با بیان اینکه هنرمندان در گذشته هیچ گاه دارای نظام صنفی مشخصی نبوده اند و همیشه نگاهشان به دولت بوده ، گفت: به همین دلیل تعاونی هنرمندان شکل گرفت تا در سه ماموریت استیفای حقوق صنفی هنرمندان، رابط بین دیگر بخش ها همچون سیاسی، اقتصادی و غیره و حضور جدی در عرصه های اقتصاد هنر به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل تعاونی هنرمندان افزود: هم اکنون بیش از 156 هزار هنرمند در کشور هستند که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پایه گذار نهضت جدید و نوینی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هستیم و این اقدام سبب توسعه فعالیت های هنری و نیز نقش توسعه فعالیت های هنری در ایجاد قدرت نرم و پایدار و تاثیر فرهنگ در اقتصاد ملی خواهد شد.

نادعلی یادآور شد: این پروژه در دو عرصه هنرکارت و بیمه هنر فعالیت خواهد کرد که در بخش هنرکارت مایحتاج عمومی هنرمندان را با هدف توزیع عادلانه ثروت تامین خواهد کرد و در عرصه بیمه هنر نیز تمامی آثار هنرمندان را بیمه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هرچند که مشابه هنرکارت در گذشته نیز بوده اما زیرساخت هایی که امروز تعاونی هنرمندان ایجاد کرده فقط جنبه رفاهی و تامین مایحتاج عمومی نیست بلکه شبکه ای را ایجاد کرده تا هنرمندان را هرچه بیشتر در تمامی عرصه ها یاری دهد.

نادعلی اظهار کرد: بر همین اساس طی 20 مرداد ماه امسال به 100 نفر از هنرمندان در مجموعه فرهنگی سعدآباد هنرکارت اعطا خواهد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین نیز با اشاره به نقش بیمه بر روی هنرمندان اظهار داشت: بیمه می تواند هنرمندان را کارآمدتر و آثارشان را سازنده تر کند.

عبدالمحمود ضرابی با بیان اینکه ایران هویت ملی خودش را مدیون خطاطان، نویسندگان، دانشمندان و هنرمندان است گفت: در بسیاری از کشورهایی که در گذشته تحت استعمار قرار گرفته اند زبان و هنرشان تغییر کرده اما با وجود حملات بی شمار در طول تاریخ به این سرزمین ایرانیان هنر خودشان را حفظ کردند.

مدیر عامل شرکت بیمه کارآفرین خاطرنشان کرد: متاسفانه با داشتن چنین تاریخی هم اکنون جایگاه شایسته ای در جهان نداریم و باید بیش از گذشته در راستای معرفی فرهنگ و هنر این سرزمین برای جذب گردشگر تلاش کنیم.

ضرابی خاطرنشان کرد: کشورهایی هستند که آثار زیادی ندارند اما درآمد فرهنگی آنان بسیار بالاست و این درحالی است که ایران سرشار از استعدادهای ناب هنری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دوران بازنشستگی بسیاری از هنرمندان کشور نامناسب و نامطلوب است اظهار کرد: افرادی که در زمینه اقتصاد کار می کنند وظیفه دارند تا از هنرمندان حمایت کنند.

وی افزود: بیمه کارآفرین برهمین اساس علاوه بر عقد قرارداد با تعاونی هنرمندان با فرهنگستان هنر نیز در حال رایزنی است تا بیش از 5 هزار هنرمند را زیر پوشش هنر کارت قرار دهد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …