روز قدس، مردم ايران صداي مظلوميت مردم غزه را فرياد خواهند زد

روز قدس، مردم ايران صداي مظلوميت مردم غزه را فرياد خواهند زد

معاون حقوقی ، مجلس و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در آئین تکریم و معارفه مدیر کل جدید استان چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در روزهای اخیر و محکوم کردن این تجاوزات اظهار داشت: در سکوت حاکم بر فضای بین الملل ، در روز قدس مردم ایران صدای مظلومیت مردم غزه را فریاد خواهند زد و سكوت مرگ‌بار جهاني را خواهند شكست.

اسدالله درویش امیری افزود: ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري سه حوزه كاري اين سازمان به مفهوم جوهري با هم در ارتباط هستند كه محور اصلي اين ارتباط فرهنگ است. اين سه بخش كه از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است امروز در كنار هم قرار گرفته كه همه اين ظرفيتها و قابليتها بايد در خدمت فرهنگ و اقتصاد و اشتغال قرار گيرد، اين سه بخش فرابخشي و بين بخشي بايد در خدمت هم باشند و هيچكدام نبايد همديگر را خنثي كنند.

درویش امیری تصریح کرد: در کشور ما آثار باارزش فرهنگي كشور وجود دارد كه دنيا بايد با افتخار از وجود آثار فراوان تاريخي و فرهنگي  سرزمين ايران ياد كند و اين براي گردشگران خارجي از جاذبه بالايي برخوردار است. ميراث فرهنگي امانت بزرگ گذشتگان به ما به ارث رسيده و همه ما بايد آن را خوب حفظ و نگهداري كنيم و اين امانت تاريخي را به نسل بعد تحويل دهيم و نسل آينده هويت فرهنگي خود را از آن خواهد ديد.
وي عنوان کرد: صنایع دستی و هنرهاي سنتي نماد هویت و تمدن ایرانی و اسلامی است و یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است . اشاره كرد سرمايه گذاري در اين بخش اشتغال زودبازده و كم هزينه را به دنبال دارد و يكي از برنامه اساسي سازمان در اين ارتباط را آموزش فراگير در اين بخش براي نسل جديد عنوان كرد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت:  350 اثر صنایع دستی ایران در دنیا معرفی شده است.

وی بیان داشت: صنایع دستی شغلی است زود بازده و کم هزینه که معرف فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه و جهان است.

دوريش امیری با اشاره بر اینکه گردشگری صادرات نامرئی است که امروز در اقتصاد جهاني سهم كلاني دارد و بسیاری از کشور ها نهایت بهره مندی را از گردشگری دارند، بیان داشت: در كشور ما هم باید موانع گردشگری خارجی را از بین برد تا از ظرفيتهاي موجود حداكثر استفاده را ببريم.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره بر اینکه این استان قابلیت فروان در گردشگری دارد که سرآمد این گردشگری طبیعت گردی است که باید استفاده بهینه صورت گیرد، بیان داشت: عشایر ایل بختیاری سرمایه گردشگری در این استان هست كه از جاذبه بالايي برخوردار است.

امیری با بیان اینکه جایگاه صنعت گردشگری در این استان پایین است، رسانه ها و صدا و سیماي محلي را ملزم به معرفی استان به گردشگران داخلي و خارجی دانست و بیان داشت: در حال حاضر هتل های اصفهان، شیراز و یزد تا شش ماه آینده دارای ظرفیت ها کامل هستند و این نشان از این دارد که تعاملات بین اللملی بسیار در جذب گردشگری خارجی موثر بوده است.
در این مراسم بهمن عسگری سوادجانی به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان معرفی شد و از زحمات مهرداد رئیسی به عنوان سرپرست این اداره کل تقدیر شد.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …