در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی از سوی گردشگران خارجی نداشتیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مردم شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر چهارشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری از شهرستان سامان بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان افزود: فلسفه حکومت اسلامی خدمت به مردم و تلاش در جهت حل مشکلات است .

او سرعت دادن به توسعه مادی و معنوی در جامعه، ایجاد رفاه اجتماعی، تامین معیشت مردم، فعال شدن تولیدات اقتصادی و استفاده از همه ماهیت‌های اقتصاد و ایجاد اقتصاد مقاومتی در جامعه را از جمله اقدامات در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد:کسانی هستند که در مورد کشورهای اسلامی با بی‌عدالتی سخن می‌گویند و می‌خواهند بی‌عدالتی را از  اسلام به نمایش بگذارندو بی شک پشت پرده این موضوع، حرکت گروه‌های استکبارو رژیم صهیونیستی و کشورهایی مانند آمریکاست.

سلطانی فر در خصوص توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: فراز مهم توسعه استان بحث گردشگری و استفاده از ظرفیت های طبیعی، فرهنگی و تاریخی در این زمینه است.

او با بیان اینکه طرح جامع گردشگری با هدف استفاده بهینه و صحیح و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم و مورد نیاز و تسهیلات لازم در دستور کار قرار می گیرد تاکید کرد: عرصه گردشگری به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

سلطانی فر گفت: شهرستان‌ سامان جزو شهرستان‌هایی است که ظرفیت بالایی درزمینه توسعه گردشگری دارد.

او با یادآوری آسیب های اقتصادی درکشور به دلیل تخریب‌ها و سوء مدیریت‌ در سال‌های گذشته و همچنین نرخ رشد منفی اقتصاد کشور  در سال ۹۱ و ۹۲ ابراز امیدواری کرد: در سال‌ جاری شاهد رشد فنی اقتصاد در کشور باشیم.

او با اعلام اینکه  در تعطیلات عیدفطر در اقامتگاه‌های رسمی کشور ۱۲ میلیون اقامت ثبت شده است یادآور شد: در سه ماهه اول سال ۹۳، ورود گردشگر خارجی به کشور ۲۰۰ درصد رشد داشته است و همه هتل‌های شهرهای توریستی از جمله یزد، شیراز و اصفهان تا آذرماه رزرو شده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سیاست دولت در بخش گردشگری خارجی، جذب گردشگری خارجی است که بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد و موجب حل مشکلات اقتصاد و ساماندهی مکان‌های گردشگری در کشور می‌شود.در بخش داخلی هم سیاست، توزیع مناسب زمانی و مکانی سفرها است.

او تاکید کرد: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم و  گردشگران خارجی در راستای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، ملی و مذهبی به کشور سفر کردند.

سلطانی فر در سفر به شهرستان سامان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و  از آرامگاه عمان دهقان سامانی از شعرای نامی این استان بازدید کرد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …