توسعه کمی و کیفی نمایشگاه هشتم/نقش سازمان میراث‌فرهنگی تعیین‌کننده است

مجری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با اشاره به نقش تعیین کننده سازمان میراث فرهنگی در برگزاری این نمایشگاه گفت: این دوره از نمایشگاه از نظر کمی و کیفی توسعه یافته است.
فرهاد امینیان مجری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در مراسم رونمایی از هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از 23 تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در تقویم سازمان جهانی جهانگردی به ثبت رسیده است، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دوره از نمایشگاه نقش تاثیرگذار، تعیین کننده و راهبردی داشته است و همانند سالهای گذشته فقط غرفه‌دار نبوده است.
امینیان یادآور شد: سیاستگذاری این نمایشگاه در 20 جلسه تخصصی و با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی انجام شده و طرح توسعه کیفی و کمی نمایشگاه مورد توجه جدی قرار گرفته است.
مجری هشتیم نمایشگاه بین المللی گردشگری ادامه داد: این دوره از نمایشگاه گردشگری در فضایی به مساحت 21 هزار مترمربع برگزار خواهد شد که این مساحت نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد دارد.
وی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های نمایشگاه به تفکیک در سالن‌های مجزا به معرفی ظرفیت‌ها می‌پردازند، افزود: هتل‌ها و مراکز اقامتی در سالن a44، شرکت‌های خدمات مسافرتی در سالن b44، صنایع وابسته در سالن‌های a,b31، شرکت‌های خارجی، مراکز آموزشی، علمی، فرهنگی، بانک‌ها و تشکل‌ها در طبقه همکف سالن 40 و صنایع دستی که به صورت راسته بازار سنتی به معرفی محصولات صنایع دستی می‌پردازند در طبقه اول سالن 40 ، محصولات خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.
امینیان ادامه داد: نقطه عطف این نمایشگاه سالن 38 است که در این سالن 31 استان کشور در 31 غرفه به معرفی داشته‌های خود می‌پردازند و فضایی میانی این سالن به شکل نمادی از کویر طراحی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری، تمامی سازمانها و وزارتخانه‌هایی که با موضوع گردشگری و صنایع دابسته به آن مرتبط هستند حضور دارند که از جمله می‌توان به وزارت بهداشت و آمورش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان، مناظق آزاد تجاری و فعالان بخش خصوصی گردشگری اشاره کرد.
مجری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری یادآور شد: سه کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه با موضوعات مختلف برگزار می‌شود، 24 بهمن ماه کارگروه گردشگری سلامت، 25 بهمن ماه شیوه‌های نوین بازاریابی و 26 بهمن ماه کارگروه توزیع متوازن سفر برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …