سلطانی فر در شورای مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی رشته های درسی مرتبط با گردشگری ایجاد شود

ImageHandler.ashx

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع¬دستی و گردشگری گفت: با توجه به رویکرد مثبت دولت، ظرفیت های موجود و تحولات صنعت گردشگری در کشور باید رشته های درسی مرتبط با گردشگری در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی ایجاد شود.

گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر در جلسه شورای مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: در رشته های مرتبط با گردشگری اعم از هتل داری و راهنمای گردشگری نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص داریم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ضرورت ارتقاء کمی و کیفی آموزش عالی و تخصصی و جریان سازی آموزشی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری  افزود: می  توان ضمن تشکیل هیات امناء پس از اخذ موافقت وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری نسبت به ارتقاء این مرکز به دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی ضمن اشاره به مزیت این مرکز در تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد با موافقت شورای عالی اداری، این مرکز نقش موثر خود در حوزه آموزش عالی را کماکان ایفا کند.

در ابتدای این جلسه محمدرضا رحیم  زاده، رییس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی با اشاره به پیشینه این مرکز از موزه داری، مرمت بناهای تاریخی، صنایع دستی، مرمت آثار و معماری به عنوان رشته هایی یاد کرد که مرکز در طول 25 سال گذشته بیش از 2000 فارغ التحصیل در آنها تربیت کرده است.

رحیم زاده به راهبرد اصولی مرکز در ارتقاء کیفیت آموزش در کنار گسترش کمی رشته ها اشاره و ابراز امیدواری کرد:2 رشته در مقطع کارشناسی با عنوان هنرهای صناعی و کتابت و نگارگری که شرح دروس آنها مصوب شده است به زودی راه ندازی شود.
رییس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تعداد دانشجویان فعلی مرکز را 290 نفر اعلام کرد و افزود: در سال جاری 150 دانشجو در مقاطع مختلف و رشته های مختلف تحصیلی در مرکز مشغول تحصیل خواهند شد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه، معاونان سازمان، رییس پژوهشگاه و اعضای حقیقی شورا پیشنهاد خود برای ارتقاء مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به عنوان مرکز پیشتاز در آموزش و پژوهش پیرامون حوزه های مرتبط با فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی را تبیین کردند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …