هدف سفر را از بین مقاصد کمتر شناخته شده انتخاب کنید

ImageHandler.ashx

همزمان با آغاز سفرهای آخر تابستان هموطنان، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور اطلاعیه ای بشرح ذیل، ضمن دعوت مسافران به بازدید از مقاصد جدید نکات مهمی را برای تنظیم یک سفر ایمن و راحت اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری، باعنایت به در پیش بودن  سفرهای آخر تعطیلات تابستانی هموطنان عزیز، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تشکیل جلسه در سطوح مدیران کل و معاونین دستگاههای عضو و اعزام ناظرین تلفیقی به استانهای پرتردد و احصاء مشکلات و معضلات و برنامه ریزی برای رفع آنها ، توصیه های را به شرح ذیل اعلام می کند:

 

1. توصیه می شود ضمن مشورت با دفاتر خدمات مسافرتی، دوستان و صاحب نظران و با مطالعه مقاصد مختلف گردشگری ترجیحاً هدف سفر را از بین مقاصد کمتر شناخته شده و کم بازدید انتخاب نموده و در این راستا با برنامه ریزی کامل و پیش بینی شرایط و نیازمندیها ، اقدام به تنظیم برنامه سفر کنند.

2. توصیه می شود هموطنان سفر آخر تعطیلات تابستانی را با توجه به فصل بازگشایی مدارس به روزهای پایانی شهریور ماه موکول ننموده و تلاش نمایند چند روز قبل از پایان  تابستان به شهرهای خود مراجعت و برای ایجاد آمادگی حضور فرزندان در مدارس و دانشگاهها اقدام کنند.

3. باتوجه به شرایط جوی وآب وهوای ناپایدار اواخر تابستان و ابتدای پائیز  مسافران عزیزقبل از سفر طی تماس با شماره 134 سازمان هواشناسی نسبت به کسب اطلاع از وضعیت آب و هوای مقصد سفر اقدام کنند.

4. اکیداً یاد آوری می شود قبل از سفر ضمن بازبینی فنی وسیله نقلیه شخصی نسبت به سالم بودن آن اطمینان حاصل نموده و از طریق تماس با شماره 141  از وضعیت تردد جاده ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

5. ضروری است ادارات کل استانی دستگاههای عضو ستاد مرکزی خدمات سفر در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استانها، برنامه ریزی لازم را برای نظارت بر واحدهای زیر مجموعه به منظور ارائه خدمات ترافیكی، انتظامی، بهداشتی، امداد ونجات، امداد خودرورا داشته باشند و در خصوص تامین نیازمندیهای احتمالی آنها تمهیدات لازم را از هم اکنون بیاندیشند. در این راستا ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیران ستاد اجرایی می بایست ضمن فعال نگه داشتن دبیرخانه، بصورت مستمر بر خدمات رسانی تاسیسات و موسسات گردشگری مانند هتلها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای بین راهی و سایر واحدهای گردشگری، نظارت جامع و کامل را اعمال نمایند و در جهت اسكان موقت، اضطراری و پذیرایی از مسافران و گردشگران، ضمن اتخاذ تدابیر لازم، با دستگاههای ذیربط هماهنگی های مربوطه  را از هم اکنون به عمل آورند.

6. دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن برنامه ریزی بر ای  فعال بودن در ساعات و ایام  تعطیلات آخر هفته و ارتباط مستمر با ستاد های اجرایی استانها، روند کلی سفر هموطنان را تحت نظر خواهد داشت و از طریق صدور اطلاعیه های مستمر هم میهنان را برای سفری توام با رضایت کامل و بازگشتی ایمن یاری می نماید. به هموطنان عزیز نیز توصیه می شود که به اطلاعیه های صادره ازسوی ستاد مرکزی و ستادهای اجرایی استانها گوش فرا داده و در برنامه ریزی های سفر خود حتماً نکات مطروحه را لحاظ کنند.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …