تهیه پرونده یزد به عنوان شهر گردشگری OIC

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پرونده شهر یزد به عنوان شهر گردشگری OIC (سازمان همکاریهای اسلامی) برای سال 2017 میلادی تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، محمدمهدی شرافت افزود: با توجه به در نظر گرفته شدن شهر یزد از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان شهر گردشگری برای معرفی به کشورهای اسلامی درسال 2017 میلادی پرونده‌ای در این رابطه تهیه و تدمین شده است.

وی اظهار کرد: طبق مصوبات هشتمین جلسه اجلاس وزرای کشورهای اسلامی که در سال 1392 در گامبیا برگزار شده تهیه مکانیسم و معیارهایی برای انتخاب شهرهایی جهت دریافت جایزه گردشگری تحت عنوان “شهر گردشگری OIC ” در نظر گرفته شد که بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نسبت به انتخاب شهرمورد نظر و معرفی آن در اجلاس نهم که در نیجر سال 2015 میلادی برگزار می شود اقدام کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با توجه به سیاستهای سازمان مبنی بر توزیع همه مکانی سفر و ایجاد مسیرهای جدید گردشگری، شهر یزد برای سال 2017 میلادی از سوی معاونت گردشگری سازمان انتخاب  و معیارها و ملاک هایی تعریف شد که پرونده شهر یزد بر این منوال تنظیم و آماده ارسال به دبیر خانه است.

وی در ارتباط با تکمیل این پرونده اظهار داشت: اطلاعات مورد نظر برای ارائه به دبیر خانه طرح شامل تدوین و بررسی موضوعاتی نظیر برنامه ریزی و اعلام فعالیتها در راستای معرفی و تبلیغات شهر، اطلاعات مربوط به طبیعت و سایتهای گردشگری، میزان رشد گردشگری و درآمد اقتصادی حاصل از آن در بازه زمانی مشخص، معرفی مراکز فرهنگی- هنری و آثار و ابنیه تاریخی، مشخص نمودن رویدادهای گردشگری و جشنواره ها، تاسیسات اقامتی و زیر ساختهای پایه و امکانات حمل و نقل و معرفی شهر از لحاظ تاریخی و جغرافیایی و سایر ویژگیهای بارز  است.

شایان ذکر است با توجه به اینکه سازمان همکاریهای اسلامی دومین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل متحد با عضویت 57 کشور اسلامی در گستره بیش از چهار قاره جهان است در نظر گرفتن شهر تاریخی یزد موجب معرفی استان در سطح تمامی این کشورها خواهد بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …