اسماعیل عباسی: نگاه و اندیشه هنری در سیزدهمین دوسالانه عکس ایران مهم است

اسماعیل عباسی، دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران گفت:«در هر دوره بحث‌های زیادی در مورد گرایش‌های عکاسی که می‌تواند موضوع دوسالانه قرار بگیرد، وجود داشته است. امسال هم شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفت، این دوسالانه را باموضوع آزاد با رویکرد‌های آرتفتوگرافی (Art photography) وخلاقانه (Creativephotography) برگزارکند.»

اوکه دبیری دوسالانه‌های یازدهم و دوازدهم را نیز برعهده داشته است، ادامه داد:«بخش آرت فتوگرافی در قالب مجموعه عکس ارائه خواهد شد و به همین دلیل اندیشه محور اما بخش خلاقانه، تک عکس است.»
مولف دایره المعارف عکاسی کشور همچنین در مورد تفاوت سیزدهمین دوسالانه با دوره‌های قبل گفت:«نگاه و اندیشه هنری برای این دوره مورد اهمیت قرار گرفت و به همین دلیل رویکرد آرت فتوگرافی گنجانده شد تا ضمن توجه به این بخش، عکس‌های پروژه‌ای و اندیشه محور مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد. درحالی که در دوسالانه‌های قبل، مجموعه عکس‌ها در قالب عکاسی مستند ارائه می‌شدند که امسال این موضوع جای خود را به نگاه هنرمندانه داده است.»
ثبت نام و دریافت آثار سیزدهمین دوسالانه ‌عکس ایران از امروز شنبه، 22 شهریور از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.13.nips.org.irآغاز شده است. مهلت ثبت نام و ارسال آثار بخش آرت فتوگرافی تاساعت 8 صبح روزشنبه 3 آبان و در بخش رویکرد خلاقانه تا ساعت 8 صبح روز شنبه 24 آبان 1393 خواهد بود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند به صورت حضوری به دبیرخانه دوسالانه واقع درتهران،خیابانطالقانی،خیابان موسوی شمالی،باغ هنر،خانه هنرمندان ایران،انجمن عکاسان ایران مراجعه یا از طریق تلفکس 88313089 پرسش‌های خود را مطرح کنند.
انجمن عکاسان ایران با همکاری مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مؤسسه‌ توسعه ‌هنرهای تجسمی معاصر و موزه ‌هنرهای معاصرتهران،سیزدهمین دوسالانه ‌عکس ایران را از 3 تا 23 دی ماه 1393 درموزه‌هنرهای معاصر تهران برگزار می‌کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …