حضور پررنگ وبلاگ های سفروگردشگری در WTM 2014

درنمایشگاه  بازار جهانی سفر ۲۰۱۴ درلندن، با حضور  گردانندگان وبلاگهای سفر و گردشگری، همایش صفحه سفیدهای صنعت سفر با هدف ارائه راهنما و راه کارهای معتبر و مفید به فعالان این صنعت برگزار می‌شود.

نمایشگاه بازار جهانی سفر ۲۰۱۴ که نوامبر امسال برگزار می‌شود امسال قصد دارد ضمن این که آینده وبلاگ نویسی را در بخش همایش وب‌نوشت‌ها و نیز معرفی برنامه ویژه خود دراین زمینه به نمایش بگذارد، میدان فراخ‌تری را برای فعالیت و حضور جدی صفحه سفیدهای صنعت سفر ایجاد کند.‌

نشست اصطلاحا “رسانه‌های اجتماعی صفحه سفید” درحوزه سفر مشخصا به بحث و بررسی موضوعاتی مهم چون نحوه اداره و حفظ اعتبار و نیز دستورالعمل های لازم در زمینه همکاری با وبلاگ نویسان اختصاص دارد.

منظور ازعبارت “صفحه سفید” ارائه گزارش‌ها و یا ارائه راهنمای معتبر به خوانندگان در زمینه های مختلف برای دستیابی به درک بهتر مسائل و حل مشکلات و یا تصمیم‌گیری صحیح است. این اصطلاح در دو حوزه مشخص یکی حوزه مسائل مرتبط با دولت و دیگری حوزه بازاریابی تجاری مورد استفاده است و کاربرد دارد.

این بخش که تحت برنامه وبلاگ نویسی WTM طراحی شده در دو بخش و در نشست وبلاگ نویسان تحت اداره “ملیون بوچر” و “کیت جنکیسنس” دوتن از وبلاگ نویسان شاخص در حوزه سفر و گردشگری، برگزار می‌شود.

این نشست همچنین در برنامه دیگری با عنوان نخستین شبکه سریع وبلاگ نویسان ،ادامه می‌یابد که ۶ نوامبر برگزار خواهد شد.

بازار جهانی سفر- WTM – از سال ۲۰۱۱ تاکنون برنامه‌ها و همایش‌های ویژه وبلاگ نویسان در حوزه سفر برگزار کرده است اما امسال از نظر وسعت و میزان برد کمی متفاوت است. در سال ۲۰۱۴ این همایش با تمرکز بر کمپین‌هایی در زمینه بهترین اقدامات و موفق‎ترین همکاری‌ها برگزار می‌شود که دستاوردهای بوچر و جنکینزنیز به طور مشترک به عنوان نمونه به حاضران معرفی و عرضه می‌شود. جلسه نخست با عنوان”تبدیل تجربه به موفقیت” پرده از موفقیت‌ کمپین‌هایی بر می‌دارد که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی بدست آمده است. دربخش یا نشست دوم این همایش، جلب همکاری میان برخی وبلاگ نویسان پیشرو در عرصه گردشگری در سراسر جهان با سیاستگزاران و بازیگران این صنعت مطرح می‌شود.

“سیمون پرس” مدیر کل WTM درهمین زمینه می‌گوید: «زمانی که WTM نخستین برنامه وبلاگ نویسی خود را در سال ۲۰۱۱ عرضه ومعرفی کرد، تنها درحد یک اتاق برای ایستادن و بدون امکانات بود. اما این نشست‌ها چنان توجه همه را بخود جلب کرده که نشان از اهمیت وبلاگ نوسی در صنعت سفر و گردشگری دارد. بنابراین درسال ۲۰۱۴ ملزم هستیم زمان وامکانات و فضای بیشتری را برای این بخش واسط بسیار مهم و رشدیابنده اختصاص دهیم.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …