نشست مشترک معاونان رئیس جمهور و استاد فرشچیان برای راه اندازی دانشگاه هنرهای سنتی

اسیس دانشگاه هنرهای سنتی ایران یکی از دغدغه های اساتید پیشکسوت و هنرمندان سنتی کشور است که پس از پیگیری های فراوان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی این هدف محقق شد و تولیت آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واگذار شده است.

پس از پیگیری های به عمل آمده ازسوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و رایزنی های بسیار با ارگان های مختلف، مبنی بر راه اندازی دانشگاه هنرهای سنتی ایران به نام استاد محمود فرشچیان، کلیات مجوز این دانشگاه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تایید قرار گرفت. به همین مناسبت نشست مشترکی با حضور سه تن از معاونان رئیس جمهور، استاد محمود فرشچیان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

فرشچیان در این نشست تاسیس این دانشگاه  را یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان و اساتید پیشکسوت هنرهای سنتی دانست و گفت: سالهاست که فعالان هنرهای اصیل ایرانی انتظار تاسیس چنین مرکزی را در کشور دارند که خوشبختانه این تلاش ها با وجود پیگیری های مستمر معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال به ثمر نشستن است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد : با همکاری و تعامل بین سازمان های زیربط در این خصوص، روند فعالیت این دانشگاه پر رونق شود. سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز به عنوان یکی ازمتولیان اصلی فرهنگ و هنر در کشور، گزینه موثر و مناسب برای مدیریت این دانشگاه خواهد بود.

معاونان رئیس جمهور نیز هر یک با تجلیل از فعالیت های هنری استاد فرشچیان در عرصه فرهنگ و هنر کشور، را ه اندازی این دانشگاه را گامی موثر و سازنده برای استمرار بخشیدن به توسعه هنرهای سنتی و اصیل ایرانی دانستند و آمادگی دستگاه های خود را برای حمایت از این اقدام سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کردند.

دراین برنامه که به میزبانی استاد محمود فرشچیان و در موزه اختصاصی ایشان در سعدآباد برگزار شد، محمدباقر نوبخت، معصومه ابتکار، مسعود سلطانی فر معاونان رئیس جمهور و همچنین محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافتند و پس از بازدید از آثار استاد فرشچیان به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی نام گذاری، نوع فعالیت و آغاز به کار این دانشگاه به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست همچنین بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، محمد علی رجبی هنرمند واستاد دانشگاه نیز حضور داشتند و در خصوص اهمیت راه اندازی این دانشگاه در کشور نظرات خود را مطرح ساختند.

از دیگر حاضرین در این ضیافت می توان به جمعی از معاونان سازمان محیط زیست و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …