معاون ميراث فرهنگي: تناسبي بين هزينه‌هاي مرتبط با آثار تاريخي و اعتبارات وجود ندارد

مImageHandler.ashx

عاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: هيچ موازنه‌اي بين اعتبارات و هزينه‌هاي حفاظت و مرمت آثار تاريخي وجود ندارد.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «محمدحسن طالبيان» ابراز اميدواري كرد: با توجه به حجم آثار تاريخي ايران، در برنامه ششم توسعه ميزان اعتبارات در حوزه ميراث فرهنگي چندين برابر افزايش يابد.

وي با بيان اينكه معاونت ميراث فرهنگي ثبت سالانه بيش از 300 اثر ملموس و ناملموس را در دست اجرا دارد، گفت: بر اساس دستورالعمل جديد از اين پس موضوع مديريت و حفاظت نيز در ثبت يك اثر موثر است.

طالبيان با اشاره به ثبت حدود 32 هزار اثر تاريخي در كشور، افزود: تنها دو هزار اثر از اين تعداد داراي حريم است و اميدواريم مشكلات آماده سازي حرائم آثار برطرف شود.

وي با اشاره به ثبت آثار كشور در سطح بين الملل نيز گفت: در سطح بين الملل 17 اثر ملموس از ايران به ثبت رسيده و در صدد ثبت دو پرونده در حوزه طبيعي و فرهنگي در سطح جهاني هستيم.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به ثبت بخشي از جاده ابريشم توسط كشور چين و در سطح جهاني، اظهار داشت: ازبكستان و ساير كشورها در صدد ثبت اين جاده با مديريت ايران هستند.

وي با اشاره به عبور بخش مهمي از جاده ابريشم از استان سمنان، گفت: استان سمنان با كاروانسراهاي متعدد، آثار مهم تاريخي و با قدمت زياد، بخش عمده اي از جاده ابريشم را شكل مي دهد.

وي افزود: استان سمنان با توجه به تنوع اقليمي، جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي و موقعيت استراتژيك مي‌تواند يكي از قطب‌هاي گردشگري فرهنگي كشور باشد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …