معاون گردشگری در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری؛ دولت تدبیر و امید وظیفه سنگینی برای خانواده صنعت گردشگری ایجاد کرده است

ImageHandler.ashx

معاون گردشگری در مراسم ویژه بزرگداشت روز جهانی گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید با رویکرد ایجاد ثبات و آرامش در روابط بین المللی و ایجاد شور و نشاط در داخل کشور وظایف سنگینی را بر عهده خانواده صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

به گزارش ایرانگرد نیوز مرتضی رحمانی موحد در مراسم ویژه بزرگداشت روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: گردشگری فعالیتی اقتصادی و فرهنگی همراه با تلاشگری، سودآوری و اثر گذاری فرابخشی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن پیشینه ارزشمند ایرانی-اسلامی در کنار قابلیت‌ها و استعدادهای کم نظیر تاریخی، طبیعی، زیارتی، شرایط تحقق اهداف سند چشم‌انداز نظام را دارد.

رحمانی موحد یادآور شد: دولت تدبیر و امید با رویکرد ایجاد ثبات و آرامش در روابط بین المللی و ایجاد نشاط در داخل کشور، وظایف سنگینی را بر عهده خانواده صنعت گردشگری قرار داده است.

معاون گردشگری با اشاره به راهبرد سه گانه حوزه گردشگری در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: جذب گردشگر خارجی، ساماندهی گردشگری داخلی و توسعه فناوری و اطلاعات گردشگری سه حوزه اصلی برنامه های ما در این معاونت است.

وی ایجاد سه حوزه راهبردی در این عرصه را بیانگر نگاه توسعه ای و ارتقاء کمی و کیفی در حوزه گردشگری دانست و افزود: مجموعه اقدامات یک سال گذشته در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، نشانگر تلاش و اهتمام جدی برای دستیابی به اهداف در این حوزه است.

رحمانی موحد همچنین به برنامه‌های یک سال گذشته در معاونت گردشگری اشاره کرد و گفت: بازنگری ساختار معاونت گردشگری، مطالعه و شناسایی مقاصد جدید گردشگری، ساماندهی فرآیندها در سطح ملی، فراملی، راه اندازی سایت خانه مسافر، ساماندهی گردشگری زیارت، مشارکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری، تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت، راه اندازی استودیو سفر و گردشگری، اجرایی کردن طرح ایجاد نمایندگی های اطلاع رسانی در خارج از کشور از جمله برنامه های معاونت گردشگری طی یک سال گذشته است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …