سازمان محیط زیست پارازیت را سرطان‌زا اعلام کرد

۴۲۷۴۲۵_۱۲۸
سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت ها درخواست کرد، با توجه به سرطان زا بودن پارازیت ها، تصمیم دیگری برای تهاجم فرهنگی اتخاذ شود.
سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل و مصوباتی نیز داشته است.
وی افزود: بر اساس این مصوبات قرار شد مبحث مربوط به پارازیت ها و تاثیر آن بر روی انسان با جدیت پیگیری شود زیرا بحث سرطان‌زا بودن پارازیت ها بارها مورد بررسی قرار گرفته است و احتمال بروز این بیماری به علت تاثیر پارازیت ها در انسان وجود دارد.
متصدی اظهار کرد: پیشنهاد سازمان محیط زیست بر حذف کامل پارازیت ها است اما اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شان و کیان کشور اقدامی انجام شود بهتر است راه های دیگری برای آن پیشنهاد شود.
متصدی گفت: اکنون در کمیته مشترک رسیدگی به پارازیت ها کار با جدیت دنبال می شود و یک سری آزمایش ها در حال انجام است تا با بررسی نتایج آن بتوانیم به راهکاری اساسی و قطعی دست یابیم، رسیدن به این هدف نیازمند هماهنگی بین دستگاه های مختلف و شرایط کشور است.
وی افزود: پیگیری های خود تا رسیدن به نقطه مطلوب را انجام می دهیم اما روند رو به جلو کارها نشان می دهد در آینده ای نزدیک مشکلات برطرف خواهد شد.
متصدی با بیان اینکه در موضوع پارازیت ها بحث های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و سلامت وجود دارد،ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک به نقطه قابل قبولی برسیم تا این نگرانی هم از جامعه برطرف شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …