آثار تاریخی و طبیعی استان مرکزی ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگروه گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه گردشگری موتور محرک اقتصاد کشور است، گفت: استان مرکزی با وجود آثار تاریخی و طبیعی منحصربفرد،  محل مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش ایرانگرد نیوز مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگروه گردشگری استان مرکزی که دقایقی پیش(جمعه شب) در سالن اجتماعات استان و با حضور محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی، معاونین استانداری و معاونین سازمان میراث فرهنگی پایان یافت با اشاره به رشد قابل ملاحظه ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه تاریخی، طبیعی، زیارتی و فرهنگی، گردشگری می‌تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.

سلطانی‌فر در ادامه روند رشد و توسعه در استان مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز یک مدیر توانمند با سوابق مدیریتی ارزنده، سکاندار امور استان شده است و با این شرایط ما به رشد و موفقیت استان مرکزی در آینده روشن امیدواریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: در حال حاضر فقط ۵درصد از آثار تاریخی و فرهنگی کشور شناسایی، ثبت و کاوش شده و ۹۵درصد از این آثار تاریخی در دل خاک است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران کشوری دارای هویت فرهنگی، تاریخی و اسلامی است، یادآور شد: کشور ما از نظر هزینه‌های سفر به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای گردشگران شناخته می‌شود.

وی، ایران را دارای ظرفیت و امکانات مناسب برای تبدیل شدن به کانون گردشگری حلال در دنیا دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی منطقه، کشور ما می‌تواند مقصد گردشگران فرهنگی و تاریخی باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: استان مرکزی دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همچون غار نخجیر، بازار تاریخی اراک، مساجد جامع تاریخی و بقاع امامزادگان است که ظرفیت‌ها می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: سازمان میراث فرهنگی با تدابیری که استانداری برای حفظ و حراست از اماکن تاریخی و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بیاندیشد همراهی می‌کند اما در این مسیر حضور و مشارکت جدی بخش خصوصی و مردم ضرورت دارد.

وی همچنین از تدارک برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی برای نگهداری و صیانت از بازار تاریخی اراک خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها با مشارکت اداره میراث فرهنگی استان، اداره اوقاف، شهرداری اراک و مشارکت فعال مردم پیگیری و اجرا می‌شود.

سلطانی‌فر گفت: بازار تاریخی اراک یکی از بازارهای تاریخی فاخر کشور با ارزش‌های ایرانی و اسلامی است که ما نسبت به حفظ و نگهداری از این اثر تاریخی توجه ویژه‌ای داریم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …