معاون توسعه مدیریت سازمان: آمار ورود گردشگران خارجی به کشور ۳۰ درصد افزایش داشته است

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: شمار گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سمیع‌الله حسینی مکارم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استان اصفهان که با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، فرمانداران، کارکنان اداره کل میراث فرهنگی و فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با اشاره به بی توجهی‌ها نسبت به میراث فرهنگی در هشت سال گذشته، اظهار کرد: در سطح مدیریت کلان به این حوزه آسیب‌ها و لطمات بسیاری وارد شد.

وی با اشاره به اقدامت موثر دولت یازدهم برای رونق بخش گردشگری افزود: شمار گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

حسینی مکارم با بیان اینکه باید گردشگری توسعه یابد، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد از تولید ناخالص جهان را صنعت گردشگری تأمین می کند و حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد کشورهای پیشرفته از گردشگری بدست می آید در حالی که سهم ایران کمتر از نیم درصد درآمد جهانی گردشگری است.

در ادامه این مراسم فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت:  حوزه میراث فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با این نگاه و مسئولیت مدیریت میراث را قبول کردم اما ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بسیار بالائی در این استان وجود دارد که می‌توان از آن در راستای حفظ و حراست آثار استفاده کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …