دیدار معاون گردشگری ایران با وزیر گردشگری ازبکستان

معاون گردشگری سازمان در حاشیه نود و نهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی با وزیر گردشگری ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در ملاقات با ضیا اف وزیر گردشگری ازبکستان با تاکید بر سابقه روابط دو کشور و مناسبات و همکاری های دو جانبه به ویژه در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تاجیکستان بیان داشت:  روابط دوستانه دو کشور پلی است در تعمیق ریشه ها و علایق فرهنگی و تاریخی مشترک و ما در تلاشیم روابط دو کشور ایران  و ازبکستان را در حوزه گردشگری توسعه دهیم.

رحمانی موحد با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار در تهران و تجدید دعوت از وزیر گردشگری ازبکستان یادآور شد: این سمپوزیوم با همکاری بخش امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد ۲۲ تا ۲۴ مهر ماه در تهران برگزار می گردد و موقعیتی مناسب برای تجدید و توسعه همکاری های بین دو کشور ایران و ازبکستان است.

همچنین ضیا اف، وزیر گردشگری ازبکستان ضمن تشکر از دعوت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور در سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار را موقعیتی ارزنده برشمرد و گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای حضور در این برنامه بعمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است در این دیدار توسعه همکاری‌های بین دو کشور در خصوص تبادل گردشگر در قالب تور های فرهنگی در مناسبت هایی مانند نوروز و برگزاری تورهای تلفیقی مشترک با کشورهای ثالث، حضور فعال برای شرکت در نمایشگاه های گردشگری دو کشور و همچنین توسعه همکاری ها در موضوعات و مسایل مشترک منطقه ای و بین المللی از جمله راه ابریشم مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …