سلطانی فر: اجرای ۳۰ طرح بزرگ گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی مصوب شده است

ImageHandler.ashx

‘مسعود سلطانی فر’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: این طرح ها در بخش های تاسیساتی و تجهیزانی صنعت گردشگری شامل احداث هتل، مهمانسرا و کمپینگ های اقامتی در نقاط مختلف کشور اجرا می شوند.

معاون رییس جمهوری، از رشد و رونق صنعت گردشگری و افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار کرد: تجلی عینی و مصداق بارز عملکرد مثبت سیاست های خارجی دولت به ویژه در بحث توافقات هسته ای با گروه ۵+۱ در تحول و رونق بخش گردشگری کشور است.

سلطانی فر، یکی از راهبردهای اساسی دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را رشد و توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: بدون شک تراز صنعت گردشگری در ایران طی سال های اخیر به شدت منفی بوده است.

وی اظهار کرد: امروزه تقویت و حمایت از صنعت گردشگری بویژه گردشگری فرهنگی و تاریخی کلید حل بحران و رکود اقتصادی در ایران است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برخی عوامل بروز رکود و تراز منفی در صنعت گردشگری ایران، افزود: علاوه بر سوء مدیریت ها و سوء تدبیر ها، ضعف در حوزه های زیرساختی به ویژه در صنعت هتل داری از مهمترین این عوامل است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه یکسان نبودن توزیع سفرها در کشور نیز از جمله عوامل موثر در رشد منفی صنعت گردشگری است، اظهار کرد: همین امر موجب شده تا در مواقعی و در برخی استان ها با کمبود هتل و اماکن اقامتی و در برخی نقاط نیز با رکود گردشگر مواجه شویم.

سلطانی فر، واگذاری طرح های گردشگری به بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت تسهیلات صندوق توسعه ملی را از برنامه های مهم دولت دانست و افزود: دولت در این راستا علاوه بر وظیفه حاکمیتی و تسهیل گری برای امر سرمایه گذاری، زیرساخت های لازم را نیز برای سرمایه گذاران فراهم خوهد کرد.

وی به ظرفیت و استعدادهای طبیعی و جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود: اقدامات مثبتی در زمینه رونق این بخش با همکاری مدیران اجرایی با محوریت بخش خصوصی دراین استان آغاز شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها و رشد زیرساخت ها، استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری طبیعی در داخل و خارج از کشور معرفی و مطرح خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سفر یکروزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه استاندار و جمعی از مسوولان و مقامات اجرایی از روند اجرای چند طرح صنعت گردشگری از جمله موزه ، پارک تفریحی و اقامتی جنگلی و آبشار یاسوج بازدید کرد

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …