گردشگری سلامت پایه همکاری ایران و قرقیزستان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با معاون وزیر گردشگری قرقیزستان، گردشگری سلامت را پایه همکاری دو کشور در زمینه توسعه گردشگری عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا مرتضی رحمانی موحد در حاشیه سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار با «مقصد چاکی اف»، معاون وزیر گردشگری قرقیزستان دیدار کرد.

وی با توجه به اینکه جمهوری قرقیزستان در حوزه گردشگری سلامت صرفاً پذیرای گردشگرانی است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری به این کشور سفر می نمایند؛ گفت: وجود پزشکان ماهر، بیمارستان ها و مراکز درمانی معتبر در ایران ظرفیت بکری برای کشور قرقیزستان به شمار می آید تا گردشگران قرقیزی بتوانند مراحل درمانی خود را در  جمهوری اسلامی ایران بگذرانند.

رحمانی موحد با تاکید بر موفقیت کشور قر قیزستان در جذب سالیانه  بیش از ۵/۲ میلیون گردشگرگفت: ایران و قرقیزستان می توانند با برگزاری تورهای تلفیقی بعنوان پلی در تبادل گردشگران حوزه گردشگری سلامت موفق عمل کنند

معاون گردشگری ضمن توافق با معاون وزیر گردشگری قرقیزستان مبنی بر اعزام تیم کارشناسی به قرقیزستان، گفت: پس از کسب آگاهی از امکانات و ظرفیت های گردشگری دو کشور به ویژه در حوزه گردشگری سلامت می توان زمینه ارتباط و تعامل هر چه بیشتر بخش خصوصی ایران و قرقیزستان را با راه اندازی دفتر خدمات گردشگری سلامت در دستور کار قرار داد و برنامه های اجرایی گسترده ای برای تحقق اهداف تفاهم نامه توسعه گردشگری منعقد شده میان دو کشور اجرا نمود.

همچنین در این دیدار «مقصد چاکی اف»، معاون وزیر گردشگری قرقیزستان نیز ضمن ابراز تمایل نسبت به توسعه گردشگری با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت های گردشگری متعددی است که تمرکز بر حوزه گردشگری سلامت با توجه به نیاز کشور قرقیزستان می تواند سبب دستاوردهای قابل توجهی شود.

وی ضمن استقبال از برگزاری تورهای آشناسازی میان دو کشور، ارتباط دو سویه لازم را بستری الزامی در راستای توسعه گردشگری سلامت میان دو کشور خواند.

معاون وزیر گردشگری قرقیزستان با اشاره به اینکه مراکز سلامت این کشور فاقد امکانات درمانی هستند و تنها در راستای پیشگیری بیماری ها کاربرد دارند؛ گفت: بهره گیری از امکانات پزشکی ایران و مراکز درمانی موجود می تواند به عنوان بستری مطمئن در راستای توسعه گردشگری سلامت میان دو کشور به کار گرفته شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …