بی توجهی به استانداردها در چند سال گذشته به محیط زیست آسیب زده است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر رعایت استانداردهای زیست محیطی گفت:طی چند سال گذشته بی توجهی به استانداردها، مقررات و ضعف نظارت آسیب های زیادی به محیط زیست وارد کرده است.

معصومه ابتکار روز شنبه در همایش استاندارد و محیط زیست گفت:رعایت استاندارد در حفظ محیط زیست یک اصل است و باید تمام سازمان ها برنامه ریزی های خود را براساس استانداردهای محیط زیست انجام دهند.

وی افزود: دولت یازدهم توجه ویژه ای به محیط زیست و بحث استانداردهای زیست محیطی دارد که این توجه می تواند زمینه هم افزایی بیشتر بین دو سازمان محیط و استاندارد را بیش از پیش فراهم کند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به امضای تفاهمنامه بین دو سازمان محیط زیست و استاندارد گفت: در این تفاهمنامه بر استفاده از توانمندی های دو سازمان برای ارتقا و حفظ محیط زیست تاکید شده است.

وی ادامه داد: باید با به کار بستن فناوری های روز موجب ارتقای محیط زیست و افزایش سطح کیفیت زندگی مردم در بخش های مختلف بهداشت و اقتصادی شویم.

ابتکار گفت: تولید انرژی در کشور با سوخت های فسیلی انجام می شود که این امر افزایش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای را در پی دارد که نتیجه آن گرم شدن زمین و عوارض گسترده ای همچون خشکسالی است.

وی تاکید کرد: باید با توجه به این گونه معضلات پیش آمده در زمینه محیط زیست در تدوین استانداردهای زیست محیطی بیش از پیش توجه کنیم.

ابتکار گفت: قطعا اگر استانداردها درست تدوین شوند و به موقع و صحیح اجرا شوند علاوه بر اینکه موجب حفظ محیط زیست خواهد شد توسعه بخش اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: امروزه دنیا به سمت بهینه سازی مصرف انرژی پیش می رود زیرا به این نتیجه رسیده است که ایجاد بازار جدید در زمینه مصرف انرژی رقیب خوبی برای بازار کنونی انرژی خواهد بود که همین مساله بحث اقتصادی را گسترش خواهد داد.

وی تاکید کرد: مباحث محیط زیستی بحث حاشیه ای نیست بلکه می تواند در سیاست های کلان دولت ها تاثیر بسزایی داشته باشد که خوشبختانه دولت یازدهم نگاه مثبتی نسبت به ارتقای شاخص ها و بهبود شرایط محیط زیستی دارد.

ابتکار گفت: امیدواریم با پشتوانه نگاه مثبت دولت یازدهم و همکاری دو سازمان حفاظت محیط زیست و استاندارد گام های مثبتی در زمینه تدوین استانداردهای زیست محیطی و اجرای مثبت آنها برداشته شود.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران بیش از حد استاندارد است گفت: در زمینه آگاه سازی مردم برای مصرف بهینه نقش سازمان های مردم نهاد و رسانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و استانداردهای زیست محیطی نیز نقش کلیدی در این زمینه دارند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …