برگزیدگان مسابقه ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، فیلم‌های داوری شده در چهار بخش «پرتو ایمان»، «چشم انداز سرزمین زیبای من»، «چراغ راه» و «دست آوردها» توسط هیات داوران انتخاب شدند.
بر همین اساس آرای هیات داوران سی و یکمین جشنواره فیلم بین المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:
بهترین فیلم با موضوع پرتو ایمان:
تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به فیلم داستانی «نجس» از تبریز به کارگردانی بهرام و بهمن ارک اهدا شد.
بهترین فیلم با موضوع چشم انداز سرزمین زیبای ما:
تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به فیلم مستند «اوزال» ساخته مسعود میرزایی از بندرعباس تعلق گرفت.
بهترین فیلم با موضوع چراغ راه:
تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به فیلم مستند «لیر» (خانه سنگی) ساخته محمدرضا حافظی از خرم آباد اهدا شد.
بهترین فیلم با موضوع دست آوردها:
تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به فیلم پویانمایی «تمام زمستان هایی که ندیده ام» ساخته امید خوش نظر از تهران تعلق گرفت.
هیات داوران مسابقه ملی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جوایز مسابقه سینمای ایران در بخش های بهترین صدای فیلم (صدابرداری و یا صداگذاری)، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین جان‌بخشی در آثار پویانمایی، بهترین فیلمنامه، بهترین تحقیق و پژوهش، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی و بهترین فیلم در بخش سینمای ایران را معرفی کردند.
بهترین صدا:
از میان ۶ کاندید دریافت جایزه در این بخش، بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم «حذف اضطراری»، فرزاد جعفریان، هادی کریمی و مجید محمد دوست برای فیلم «حیات در رگ های سرد»، اشکان فتحی و آرش قاسمی برای فیلم «خون مردگی»، حسن شبانکاره و بهروز شهامت برای فیلم« ژیلا»، مسیح سراج و آرش قاسمی برای فیلم «کودکان ابری» و ارسطو مفاخری و حسین قورچیان برای فیلم «صورت های متروک»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم داستانی «حذف اضطراری» اهدا شد.
بهترین تدوین:
از میان ۵ کاندید دریافت جایزه در این بخش،عماد خدابخش برای فیلم «صورت های متروک» اسماعیل علیزاده و فرزاد براهویی برای فیلم «خون مردگی»، محمد نجاریان برای فیلم «حذف اضطراری»، مجید محمد دوست برای فیلم «حیات در رگ¬های سرد» و  پالیز خوشدل برای فیلم «روی زیرزمین»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ به محمد نجاریان  برای فیلم «حذف اضطراری» تعلق گرفت.
بهترین تصویربرداری:
از میان ۶ کاندید دریافت جایزه در این بخش، مسعود میرزایی برای فیلم «اوزال»، آیین ایرانی برای فیلم «رنگان ۹۹»، سینا کرمانی زاده برای فیلم« حذف اضطراری»، مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ¬های سرد» پیمان عباس زاده برای فیلم «کودکان ابری» و محمد رسولی برای فیلم «صورت‌های متروک»؛ دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۲۰ به مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ های سرد» تعلق گرفت. همچنین تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ ریال به سینا کرمانی زاده برای فیلم «حذف اضطراری» تعلق گرفت.
بهترین جانبخشی در آثار پویانمایی:
از میان ۵ کاندید دریافت جایزه در این بخش، محمدحسین اعظم پور و شادی ادیب برای فیلم «خانوم گل میخکی»، محمد زارع و شلاله خیری برای فیلم «دخترک آت آشغالی»، رسول شیری برای فیلم «درخت»، امین ونکی، بهزاد رجبی پور، سعید مرادی، حامد بهروزی و مشهود ولیان برای فیلم «تمام زمستان هایی که ندیده ایم» و سعید مددی ماهانی و مهسا زینی برای فیلم «توپ جنگ»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ به امین ونکی، بهزاد رجبی پور، سعید مرادی، حامد بهروزی و مشهود ولیان برای فیلم «تمام زمستان هایی که ندیده ایم» اهدا شد.
بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند:
از میان ۵ کاندید دریافت جایزه در این بخش، مسعود میرزایی برای فیلم «اوزال»، محمد کارت برای فیلم «خون مردگی»، عبدالحمید ارجمند برای فیلم «سعدی کارنو»، حسن نقاشی برای «فیلم شاه جهان» و بهزاد فتحی نیا برای فیلم «حیات در رگ های سرد»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ به عبدالحمید ارجمند برای فیلم «سعدی کارنو» اهدا شد.
بهترین فیلمنامه:
از میان ۶ کاندید دریافت جایزه در این بخش؛ سمیرا نوروزی  و محمد نجاریان  برای فیلم «فردا صبح»، رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری»، محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی»، سعید روستایی برای فیلم« خیابان خیلی خلوت»، علی ثقفی برای فیلم «معادله» و پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری»؛ دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۲۰ به رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری» تعلق گرفت و تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۴۰ به محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی» اهدا شد.
بهترین کارگردانی فیلم تجربی:
دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۲۰ به مهدی آقاجانی برای فیلم «شکستنی است» تعلق گرفت.
بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی:
از میان ۵ کاندید دریافت جایزه در این بخش؛ هدی آقاجانی برای فیلم «اینسان»، سارا طیب زاده برای فیلم «خانوم گل میخکی»، محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی»، محمد زارع و شلاله خیری برای فیلم «دخترک آت آشغالی» و امید خوش نظر برای فیلم «تمام زمستان هایی که ندیده ایم»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰ /۵۰ ریال  به محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی» تعلق گرفت.
بهترین کارگردانی فیلم مستند:
از میان ۵ کاندید دریافت جایزه در این بخش؛ مسعود میرزایی برای فیلم «اوزال »، مهدی خمامی پور برای فیلم «روی زیر زمین»، فتح الله امیری برای فیلم «حیات در رگ های سرد» محمدرضا حافظی برای فیلم «لیر» (خانه سنگی)، محمد کارت برای فیلم «خون مردگی»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰ /۵۰ به فتح الله امیری برای فیلم «حیات در رگ های سرد» اهدا شد.
بهترین کارگردانی فیلم داستانی:
از میان ۷ کاندید دریافت جایزه در این بخش محمد نجاریان برای فیلم «فردا صبح»، علی ثقفی برای فیلم «معادله»، توفیق امانی برای فیلم «آپارتمان مورچه ها»، پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری» سعید روستایی برای فیلم «خیابان خیلی خلوت»، اشکان احمدی برای فیلم «صورت های متروک» و رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری»؛ دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۲۰ به پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری» اهدا شد. تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۷۰ به رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری» تعلق گرفت.
جایزه هیات داوران در بخش فیلم داستانی :
لوح افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۳۰ به محمد نجاریان برای فیلم «فردا صبح» اهدا شد، لوح افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/ ۳۰ به محمد حسینی بازیگر فیلم «معادله» تعلق گرفت.
بهترین فیلم در بخش سینمای ایران:
از میان ۴ کاندید دریافت جایزه در این بخش محبوبه محمد زکی برای فیلم «جوجه ماشینی»، پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری»، فتح الله امیری برای فیلم «حیات در رگ های سرد»، رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری»؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰ /۱۰۰ به رضا فهیمی برای فیلم داستانی «کودکان ابری» اهدا شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …