با حضور معاونین و مسئولین مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با حضور مسئولین و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان، سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری، علیرضا تابش مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان ،حمید ضیایی پرور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان و اعضای کانون بازنشستگان این سازمان برگزار شد.

در این مراسم که با برنامه‌های جنبی همراه بود، سعید شیرکوند با اشاره به اینکه بازنشسته و بازنشستگی باید مفهوم شناسی شود، افزود: این مفهوم مربوط به دوره ای است که کارها دستی انجام می شده و در دوره جدید که جنس کار و اشتغال و فعالیت تغییر کرده باید بگوییم دوره بازایستادگی اتفاق افتاده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان ادامه داد: مسئله ای به نام بازنشستگی در دنیای امروز نباید معنا داشته باشد.

شیرکوند یادآور شد: بازنشستگان می توانند در تمامی حوزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت داشته باشند.

همچنین در ادامه این برنامه جلیل گلشن مشاور رئیس سازمان در امور ایثارگران به ظرفیت بازنشستگان در انجام امور تخصصی و کارشناسی سازمان اشاره کرد و افزود: کانون بازنشستگان سازمان میراث فرهنگی می تواند مرکز فعالیت مجدد این سازمان باشد.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی باید از توان کارشناسی کانون بازنشستگان بهره مند شود.
معاون توسعه مدیریت سازمان در این مراسم بازنشستگان را دارای تجربه و تخصص در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و یادآور شد: بازنشستگان این کانون ۳۰ سال تجربه کار در سازمان میراث فرهنگی را دارند و باید در تمام بخش ها از توانمندی و تجربه  این افراد استفاده کرد.

حسینی مکارم یادآور شد: برنامه ۶ ساله توسعه سازمان میراث فرهنگی تدوین شده و در مراحل تهیه و تنظیم این سند از بازنشستگان و پیشکسوتان هر سه حوزه استفاده شده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم در آینده، بیش از پیش از نظرات و تجربیات اعضای کانون بازنشستگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت تصریح کرد: کانون بازنشستگان سازمان میراث فرهنگی می تواند با تشکیل کارگروه های تخصصی در هر سه حوزه ماموریت سازمان نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء سطح کیفی برنامه ها ارائه دهد و بازنشستگان حضور مفیدتری در پروژه های سازمان داشته باشند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …