معرفی نشانه‌های تمدنی ایران، پیام دانش و بزرگی این ملت را به جهانیان می‌رساند

14-5-26-13816image635363719656328125_1_
رئیس جمهور با صدور پیامی به مراسم بزرگداشت ثبت جهانی شهر سوخته، ثبت و معرفی نشانه های تمدنی ملت بزرگ ایران را موجب رسیدن پیام فرهنگ، دانش و بزرگی این ملت به جهانیان دانست.

حجه الاسلام حسن روحانی با صدور پیامی به مراسم بزرگداشت ثبت جهانی شهر سوخته که پیش از ظهر امروز با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، استاندار و نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آورده است: ثبت آثار تمدنی کشورمان در فهرست میراث جهانی می‌تواند ایران را به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری فرهنگی به جهانیان بشناساند.

رئیس جمهور در این پیام با قدردانی از تلاش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، معرفی نشانه‌های تمدن ملت بزرگ ایران را موجب رسیدن پیام فرهنگ، دانش و بزرگی این ملت به جهانیان دانست.

 

در ادامه پیام دکتر حسن روحانی خطاب به مسعود سلطانی فر آمده است: گزارش شما در مورد موفقیت در ثبت شهر سوخته در فهرست میراث جهانی یونسکو موجب مسرت شد و بی‌تردید موجب خوشحالی مردم کشورمان است.

 

وی یادآور شده است: ثبت آثار تمدنی کشورمان در فهرست میراث جهانی می‌تواند ایران را به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری فرهنگی به جهانیان بشناساند.

 

رئیس جمهور در پایان این پیام تصریح کرده است: امیدوارم که این توجه جهانی بتواند مزیت‎های سیستان و بلوچستان را برجسته‎تر کند و مسیر توسعه پایدار این استان بزرگ را پرشتاب سازد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …