چه تجهیزات عکاسی ای را با خود به سفر ببریم

وقتی سفر می کنید، قطعاً تجهیزات عکاسی خود را برای عکاسی می خواهید. اما اینکه دقیقاً چه مقدار از این تجهیزات و کدام ها را با خود ببرید می تواند کمی گیج کننده باشد.
 وقتی سفر می کنید، قطعاً تجهیزات عکاسی خود را برای عکاسی می خواهید. اما اینکه دقیقاً چه مقدار از این تجهیزات و کدام ها را با خود ببرید می تواند کمی گیج کننده باشد. در این آموزش کوتاه لنزک به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید چه تجهیزاتی را با خود ببرید و چه تجهیزاتی را نبرید.

شاید به ظاهر ساده به نظر برسد، اما با هیجان سفر ممکن است فکر کنیم که تمام این وسائل را نیاز داریم. از خود بپرسید: اولویت عکاسی من چیست، منظره، بنا ها و ساختمان ها، مردم و یا کمی از همه سوژه ها؟ هرچه لنز های بیشتری با خود ببرید، وزن بیشتری را باید با خود حمل کنید، بنابراین شاید مجبور شوید در مکان هایی دوربین را با خود نبرید.

۱. منظره و بنا ها

لنز واید با خود ببرید. پیشنهاد می کنم از لنز چشم ماهی (Fishey) و لنز هایی که خیلی فرم تصویر را تغییر می دهند استفاده نکنید، لنزی انتخاب کنید که در حالی که واید است و می توانید مقدار زیادی از منظره را در عکس ثبت کنید، در عین حال حالت مقعر به عکس ندهد. لنز اصلی من ۱۲-۲۴mm است، اما حواستان باشد برای عکاسی از هر سوژه ای با لنز واید، باید خیلی به آن سوژه نزدیک شوید.

چه تجهیزات عکاسی ای را با خود به سفر ببریم
این عکس از Glen Coe در Scotland با لنز واید Sigma 12-24mm گرفته شده است. ( عکاس: Marie Gardiner )

۲٫ حیات وحش

اگر برای عکاسی به باغ وحش و یا حیات وحش می روید، باید از لنز زوم استفاده کنید، مانند ۷۰-۲۰۰mm و یا ۷۰-۳۰۰mm.

چه تجهیزات عکاسی ای را با خود به سفر ببریم
پافین های Inner Farne، گرفته شده با لنز ۷۰-۳۰۰mm. ( عکاس: Marie Gardiner )

۳٫ انسان و پرتره

برای عکاسی پرتره های کلوزآپ (Close Up) و استدیو ای بهتر است لنز پرایم (Prime) به همراه داشته باشید، اما اگر می خواهید پرتره های خیابانی بگیرید بهتر است لنز زوم با خود ببرید، پس قبل از سفر به اینکه چه عکس پرتره ای می خواهید بگیرید فکر کنید و مناسب با آن سبک لنز انتخاب کنید.

چه تجهیزات عکاسی ای را با خود به سفر ببریم
این عکس از ماهیگیر از فاصله دور و با لنز زوم گرفته شده. ( عکاس: Marie Gardiner )

۴٫ وسایل خود را با توجه به مقصد سفر انتخاب کنید

آیا می توانید با خسارت دیدن دوربین خود کنار بیایید؟

به امنیت مکانی که به آن سفر می کنید فکر کنید. در اینترنت راجع به آن منطقه تحقیق کنید. آیا در آن منطقه دزدی متداول است؟ آیا دوربین شما طعمه خوبی برای دزدی است؟ اگر جواب چنین سوالاتی بله است، بهتر است دوربین و امکانات گران قیمت خود را به آن منطقه نبرید.

من اخیراً از سفر به تونس برگشتم: من در این سفر دوربین Nikon D800 ای که داشتم را نبردم، چرا که نمی خواستم در حرارت بالا این دوربین را با خودم حمل کنم، همچنین از لحاظ امنیتی بهتر بود این دوربین را با خود نبرم. در نهایت یک دوربین Bridge انتخاب کردن ( دوربین های کوچک بدون آینه ) که چند صد پوند بیشتر قیمت نداشت و تمام کاری که من می خواستم را انجام می داد ( حتی با فرمت RAW هم عکس می گرفت ). این دوربین ها ( دوربین های Bridge ) خیلی امکانات بیشتری نسبت به دوربین های جیبی کامپکت (Compact) دارند ولی خیلی بیشتر از آنها فضا اشغال نمی کنند.

جمع بندی

نکاتی که باید به آنها توجه کنید

– بیشتر می خواهید چه سبک عکسی بگیرید.

– چقدر منطقه ای که به آنجا سفر می کنید امن است.

– در مکان هایی که خیلی گرم است و یا می خواهید زیاد راه بروید، وسایل سنگین می توانند مزاحمت ایجاد کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …