۵ راهنمایی برای نویسنده ی سفرنامه شدن

دوست دارید نویسنده سفرنامه بشید و علاوه بر اینکه دور دنیا یا سرتاسر کشوری که توش زندگی می کنید میگردید، از خودتون اطلاعت مفید و به درد بخور برای دیگران باقی بگذارید؟ این میتونه براتون یه شخصیت اجتماعی خوب بسازه، و همچنین منبع درآمد خوب و قابل ملاحظه ای به حساب بیاد.

باید این رو بدونید که راه های بیشتری نسبت به گذشته  برای انتشار مطالب  سفر نامه وجود داره، این به معناست که راه های بیشتری هم برای پول درآوردن از این راه وجود داره و با ترکیب این دو مورد به این نتیجه می رسیم که آدم های بیشتری هستن که این روزا می خوان از راه سفر نامه نویسی کسب درآمد کنن.

راهنمای سفرنامه نویسی

اما بهتره روی نکات مثبت تمرکز کنیم و ببینینم چطور میشه  نویسنده ی سفرنامه شد.

۱ . ارائه نمونه کار آنلاین

اگه می خواین کارتون رو به عنوان یک نویسنده ی سفر نامه شروع کنین، ضروریه که برای ارائه نمونه کار یک وب سایت و یا وبلاگ راه اندازی کنین. این میتونه یک تابلوی تبلیغاتی باشه که شما میتونید در اون زندگی نامه، گذشته، سفر های آینده و نمونه مطالبی برای رسانه های دیگه رو به معرض دید عموم بگذارین. اونجا درست جاییه که می تونید برای اولین بار مقالات، عکسها و فیلم های مربوط به سفرتون رو به نمایش بگذارین. این سایت چند لایه و چند منظوره  میتونه لینک ارتباطی شما با نویسنده های دیگه، سردبیران، خواننده ها و بینندگانی باشه که شما در حال تلاش برای ارتباط برقرار کردن با اونها هستین. پس سریعا یک سایت یا وبلاگ راه اندازی کنین.

۲ . سبک خودتون رو پیدا کنید

سفرنامه نویسی

با وجود هزاران آدمی که قصد دارن نویسنده سفرنامه بشن، شما باید خودتون رو از این جمعیت جدا کنین. یک راه، مقصد و فعالیت مشخصی رو انتخاب کنین که به شما انگیزه بده تا از مهارت های خودتون در اون جهت استفاده کنین. این فعالیت ها می تونه دورچرخه سواری، آشپزی یا شیرینی پزی یا ترکیب مجموعه ای از فعالیت ها در سفر و هچنین به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعاتتون در زمینه ی خاصی و یا سبک خاصی از این نوع فعالیت ها باشه. این اطلاعات رو در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارین و نظراتتون رو در سایت ها و وبلاگ های دیگران بنویسن. اگر در این کار ها پشتکار داشته باشید در طول زمان این فعالیت ها تبدیل به رفتار میشن و سبک خاص خودتون رو پیدا می کنین با  این کار خواننده های شما بیشتر میشن و ممکنه مورد توجه رسانه های دیگه هم قرار بگیرین و در ادامه نظر منتقدین و عموم مردم به سایت و نوشته های شما جلب میشه.

۳ . دنیای خودتون رو کم کم گسترش بدین

همون قدر که بر ماهیت و کیفیت مطالب وبلاگتون تمرکز دارین باید بر روی انتشار مطالب وبلاگ و تاثیر گذاری بر روی آدم های بیشتری هم تمرکز کنین. دوست دارین نوشته هاتون چاپ شه؟! اگر در اطرافتون روزنامه ی محلی ای به چاپ میرسه، سعی کنین تا داستان ها و خاطرات کوتاهی رو در اون به چاپ برسونین. اگر سایت و یا مجله ای وجود داره که برای شما جالبه با سردبیر اون صحبت کنین که اگه تا در صورت امکان مطالبی در مورد حیطه تخصصیتون  در اونها بنویسین. هدف شما در این مرحله اینه که ارتباطتون رو با سردبیر ها و تولید کنندگان این مطالب گسترش بدین تا مطالبتون خواننده های بیشتری پیدا کنه و دنیای نویسندگی شما توسعه پیدا کنه.

۴ .  شبکه های آنلاین و آفلاین

همونطور که گفته شد شما باید ارتباط خودتون توسط  رسانه های اجتماعی  و وب سایت های دیگه به صورت آنلاین افزایش بدین. همین کار رو زمانی که آفلاین هستین هم انجام بدین. در قرار ها،کارگاه ها و کنفرانس های مخصوص بلاگر ها و سفرنامه نویسان  حضور پیدا کنین.

تجمعات سالانه مانند تی بی یو،  تی بی ایکس و کنفرانس های مخصوص عکاسان و نویسندگان گزینه های مناسبی برای ملاقات با افرادی که علاقمندی و هدفی مشترک با شما دارن محسوب میشه و این راه خوبی برای تبادل و یادگیری اطلاعات جدید هم هست.

۵ . وقتی در حال نوشتن هستین، هدف از نوشتن  اون مطلب رو بدونین

 داسنان سفر من

بیشترین اشتباهی که نویسندگان در این زمینه مرتکب می شن اینه که گاهی هدف از نوشتن مطلبی رو که می نویسن نمی دونن، پس نمی تونن به خوبی ارتباط بر قرار کنن. وقتی شما در حال نوشتن راهنمایی ها و داستان ها از راه سفرتون هستین، از خودتون بپرسین:” می خوام خوانندگان چه چیزی رو از خوندن این مطلب یاد بگیرن؟! ” سپس مطلبی رو بنویسین که در مسیر رسیدن به  اون هدف باشه تا قدم به قدم به هدف اصلی در متن برسین. اگه بتونین این کارو انجام بدین پیشرفت زیادی در راه نویسنده ی سفرنامه شدن طی کردین. از سفرتون لذت ببرین.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …