فن آوری های آینده برای سفر

پیشرفت فن آوری و تکنولوژی باعث شده گجت های مختلفی برای رفع نیاز های جورواجور طراحی و تولید بشن، تا حتی سفرها رو برای ما راحت تر بکنند. برای مثال تی شرتی رو تصور کنید که خودش قابلیت خشک شدن داشته باشه. ما خیلی از تصاویر آینده در گذشته دور هستیم. ماشین های پرنده که تو آسمون این ور و اونور میرن؟ نه! ما فقط تونستیم ماشین های برقی تسلا و پیشرفت فعالیت های اینترنتی رو داشته باشیم. البته با وجود شرکت های بزرگی مثل گوگل همیشه امید وجود داره.
تغییراتی که این روزها پیشرفت تکنولوژی در سفر می تونه ایجاد کنه چیه؟
عینک های گوگل

glass
این روزا موج عظیمی از گجت های پوشیدنی تولید میشن، عینک گوگل هم نوعی از این گجت هاست (http://www.google.com/glass) و میشه گفت یکی از جالب ترین اونهاس.
دستگاهی رو تصور کنین که به شما اجازه میده تا هر جا که هستین هر اطلاعاتی که میخواین پیدا کنین. شما پایین برج ایفل هستین، عینک رو به چشماتون میزنین و میگین: “خب عینک، در مورد تاریخچه برج ایفل بهم بگو” و تاریخچه در اختیار شما قرار میگیره. بعد از این گرسنه میشین و می پرسین”خب عینک، نزدیک ترین رستوران این نزدیکی ها کجاست؟!” و اون چند جارو بهتون پیشنهاد میده و مسیر رو بهتون نشون میده، همم …خب…منوی این رستوران فرانسویه…حدس می زدین :”خب عینک، ترجمه کن” . این ها فقط قسمت هایی از کارایی این عینک در حال پیشرفته.
گوگل در حال حاضر بیشتر روی برنامه های اولیه اکسپلورر اون تمرکز کرده، وهمین طور اضافه کردن ویژگی های جدید مثل لنز طبی و هدفون مناسب. این محصول تقریبا با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و کم کم باید انتظار این رو داشته باشیم که عبارت:”خب عینک…” رو از اطرافمون بشنویم.

 

ساعت های هوشمند(تر)

smartwatch

ما این روزها ساعت هایی با توانایی تلفن ها داریم، بازار ساعت های هوشمند مدیون خلاقیت و ابتکار ساعت آیپاد نانو در سال ۲۰۱۰ بود ساعتی: مربع شکل ودارای صفحه ی نمایشی لمسی. نسل ششم آیپاد نانو میتونه با اتصال به بندی به ساعت مچی تبدیل بشه .
در حال حاضر ساعت های معمولی دارای عمر باتری زیاد وصفحه نمایش سیاه سفید هستن اما قابلیت هماهنگ شدن با گوشی هارو ندارن .در مقابل ساعت هوشمند ۲ سونی :صفحه نمایش رنگی با قابلیت هماهنگ شدن با اپلیکیشن های روی گوشیتون و ساعت سامسونگ مدل گلکسی گییر دارای عمر باطری کم، دوربین، صفحه نمایشی با کیفیت مناسب که در حال حاضر فقط با تلفن های هوشمند کار میکنه. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ساعت ها می تونین به سایت سامسونگ و سونی مراجعه کنین. البته اپل و گوگل هم بی کار نشستن .
در حال حاضر این ساعت ها کاری بیشتر از نشونن دادن زمان ارائه دسترسی بیشتر به برنامه ها و نوتیفیکیشن های تلفن همراهتون رو انجام نمیدن . اگه دنبال چیزی مفید تر از ساعت های هوشمند هستین بهتره نگاهی به هدست های بلوتوث سونی بندازین(www.sonymobile.com). این هدست ها وقتی با گوشیه هوشمندتون  هماهنگ شن، مثل گوشی های هوشمند کار می کن.

 

 

پرینتر های سه بعدی(۳D) و سفر؟

lion
زمانی رو به یاد میارین که احتیاج به پیرینت کردن چیزی داشتین و باید در خیابون ها دنبال کافی نت می گشتین؟! با وجود تلفن های هوشمند و اطلاعات ذخیره شده روی این گوشی ها اون دوره گذشته وحالا در دوره ای هستیم که در آینده ی نچندان دور در هر خونه پرینتر سه بعدی وجود داره .(pirate3d.com)
تصور کنین که هتل ها اجازه ی استفاده از پرینتر های سه بعدی رو به مشتریاشون بدن. ارتباط این پرینترها با سفر میتونه جالب باشه. – سگک کوله پشتیتون شکسته؟! نگران نباشین، پیرینتر سه بعدی یدونه جدیدش رو براتون میسازه. –خریدن سوغات رو فراموش کردین و مغازه ها هم بسته شدن!؟ کافیه طرحی محلی از وسیله رو به پرینتر بدین. در حال حاضر محصولات جدیدی مثل : کیف پول، دوربین ، پارچه، فنجان و … تولید میشه. شاید قابل باور نباشه، اما کارشناسان دارن روی پرینت کردن غذا هم کار می کنن و در حال حاضر تونستن شیرینی، شکلات و اسپاگتی ، همبرگر و… پرینت کنن. پیشرفت پرینتر ۳ بعدی در هر زمینه ای میتونه تاثیرات زیادی داشته باشه اما به روزی فکر کنین که برای درست کردن غذا فقط لازم باشه مواد اولیه رو تهیه کنین و ادامه کارها بر عهده ی پرینتر سه بعدیتون باشه.

 

 

یک دستگاه برای حمکرانی بر بقیه دستگاها!

sony

روزی میرسه که عمر باتری دستگاه ها به اندازه کافی باشه، دستگاه هایی مقاوم تر و با قابلیت بیشتر جایگزین گجت ها میشن. نکته قابل توجه اینه که در حال حاضر برنامه های متنوعی بر روی تلفن های هوشمند وجود داره که اگر چگونگی استفاده از اونها رو بدونیم مطمئننا خیلی مفید ترهستن.  برای استفاده از این برنامه ها بهترین راه اینه که گوشی همراهتون با اطلاعات مناسب تغذیه بشه.
داشتن تلفن های هوشمند این امکانات رو در اختیار ما قرار میده :
– داشتن کتابخونه ای با تعداد زیادی کتاب
– راحت تر پیدا کردن مسیر
– کنار گذاشتن لوازمی که هرکدوم کاربرد خاص خودشون رو داشتن و قرار گیری همه ی این برنامه های کاربردی در یک دستگاه
– اتصال راحت به اینترنت و منابع اطلاعات در هر مکانی
– برقراری ارتباط صوتی و تصویری بادیگران
و ….
پیشرفت روزانه این دستگاه ها مطمئننا تاثیر قابل توجهی در زندگی ما و راحت تر شدن انجام کارها داره، کافیه یاد بگیریم هر گجت چه نیازی و بهتر برآورده میکنه.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …