گونه متنوع گیاهی در مناطق طبیعی و جنگلی شمال کشور وجود دارد

مدیرعامل پارک جنگلی سی سنگان با اشاره به شناسایی ۱۲۰ گونه گیاهی در جنگل های شمال کشور، گفت: ۷۰ گونه این گیاهان در منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی سنگان وجود دارد.

‘محمدتقی سلطانی’ روز یکشنبه در جریان برنامه بازدید خبرنگاران از پارک جنگلی سی سنگان نوشهر، افزود: وجود این گونه های گیاهی متنوع، غنای بالایی به جنگل های شمال کشور بخشیده است.

مدیرعامل پارک جنگلی سی سنگان تصریح کرد: وجود این گونه های متنوع گیاهی و جنگلی موجب پویایی و غنای بالای جنگل های کشور شده و حفاظت از این گیاهان از جمله برنامه های مهم در زمینه حراست از عرصه های طبیعی و جنگلی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۷۰ گونه گیاهی در پارک جنگلی سی سنگان و زیبایی و طبیعت کم نظیر این منطقه، گفت: منطقه سی سنگان دو موهبت الهی جنگل و دریا را داراست که ظرفیت بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر و رشد و توسعه صنعت گردشگری در منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه سی سنگان یکی از مناطق طبیعی بکر و برتر کشور در حوزه تفریحی و گردشگری است، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای جذب و حضور گردشگران دراین منطقه نقش مهمی در استفاده بهینه از این ظرفیت در عرصه رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

سلطانی در ادامه مساحت جنگل سی سنگان را ۵۹۰ هکتار و منطقه ساحلی آن را ۲۲ هکتار اعلام و گفت: این پارک جنگلی در سال ۱۳۴۸ طراحی و از سال ۱۳۵۰ استفاده عمومی از آن آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی سنگان با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های این منطقه برای توسعه گردشگری، گفت: گردشگری امروزه به عنوان یک صنعت مهم و پررونق مطرح است که قابلیت رقابت با بسیاری از صنایع به لحاظ کسب درآمد و شکوفایی اقتصادی را دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …