معاون هواپیمایی جمهوری اسلامی: کشورهای اروپایی از ۳ سال پیش به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند

معاون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حالی که کشورهای اروپایی از سه سال پیش اجازه سوختگیری به هواپیماهای ایرانی را در کشورهای خود نمی دهند، هواپیماهای این شرکت های هوایی از جمله لوفت هانزا و آلیتالیا به سهولت می توانند در ایران سوختگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرانگرد نیوز، محمدرضا خوشنویسان سه شنبه شب در مراسم افتتاح خط هوایی شرکت جرمنیای آلمان، افزود: این در حالی است که آموزه های دینی، اخلاق حرفه ای و اسلامی به ما اجازه مقابله به مثل نمی دهد و همه شرکت های هوایی اروپایی که به ایران سفر می کنند هم اکنون از خدمات فرودگاهی فرودگاه های ایران استفاده می کنند.

وی یادآور شد: زمانی که یکی از پروازهای ایران ایر در یکی از فرودگاه های اروپایی به زمین نشست و یکی از لاستیک های آن ترکید، مدیر این فرودگاه اجازه نداد یک جک در اختیار آن قرار گیرد تا لاستیک خود را تعویض کند.

به گفته معاون ایران ایر، بیش از ۳۰ سال است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر تحریم های ناعادلانه مشکلات زیادی را تجربه کرده است، اما با تلاش متخصصان ایران ایر و صنعت حمل و نقل، صنعت هوایی ایران همچنان پابرجاست و امیدواریم روزی تهران را از طریق افزایش پروازهای هوایی به تمام نقاط جهان متصل کنیم.

DSC_1695
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز گفت: تحریک تقاضا برای افزایش سفر و انجام سرمایه گذاری و بازاریابی صحیح در حوزه گردشگری دو عامل مهم در توسعه گردشگری کشورهای مختلف هستند که زمینه های افزایش سفر گردشگران را فراهم می کند، اما به نظر می رسد کشورمان در این عرصه هم از سرمایه گذاری و هم از تحریک عوامل تقاضای سفر کم آورده است.
وی تصریح کرد: با این حال آمارها نشان می دهد که طی ۷ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل درآمد موزه ها ۲۷ درصد افزایش یافته که این نشان از رشد سفر گردشگران خارجی به کشور دارد.
وی اظهار داشت: ایران جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است و انتظار داریم با افزایش حضور شرکتهای حمل و نقل هوایی خارجی در این صنعت و توسعه مروادات فرهنگی و تجاری، گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به ایران سفر کنند.
یادآور می شود، شرکت جرمنیا آلمان در نظر دارد از ۲۵ فوریه ۲۰۱۵ پروازهای برنامه ای خود را هر هفته با پنج پرواز از شهرهای برلین، هامبورگ و دوسلدروف به شهرهای مشهد و تهران آغاز کند.

DSC_1704

علی اکبر کوکب زاده نماینده رسمی شرکت هوایی جرمنیا در ایران در این خصوص گفت: هنوز پروازهای این شرکت آلمانی به ایران آغاز نشده، اما ۵۰ گروه آلمانی ۲۵ و ۳۰ نفره برای سفر به ایران ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این شرکت آلمانی به درخواست خود این پروازها را به ایران آغاز می کند، گفت: شرکت جرمنیا با ۴۰ سال سابقه یکی از ۷ شرکت هوایی آلمان است که به بیش از ۱۴۰ نقطه جهان پرواز می کند.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …