زاینده‌رود یکی از پنج محور گردشگری بین ‌المللی کشور

رسول زرگرپور ظهر امروز در همایش فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: موضوع گردشگری از دیرباز به منزله رویکرد مهم و جهان‌شمول بر تار و پود حیات فرهنگی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی جوامع بشری نقش آفریده است.

وی افزود: امروزه گردشگری اهمیت و تاثیر بیش از پیش خود را در بهبود تحکیم روابط کشورها، ملت‌ها و اقوام مختلف در راستای همزیستی مسالمت ‌آمیز جهان آشکار ساخته است.

استاندار اصفهان با اشاره به مرزهای نوین گردشگری در جهان تاکید کرد: امروزه نقش این حوزه در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری و کارکردهای مختلف دیپلماسی به ویژه دیپلماسی فرهنگی بر همگان آشکار شده است.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به سند چشم انداز در زمینه گردشگری تصریح کرد: بر اساس افق ۱۴۰۴ باید تا این سال ‌ ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را جذب کنیم که با توجه به موقعیت خوب ایران این موضوع دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به لزوم فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب و منطبق با استانداردهای جهانی برای رسیدن به این هدف و بالاتر از آن اظهار داشت: مطابق سند آمایش سرزمین محور توسعه استان اصفهان بر گردشگری قرار داده شده و برنامه‌ ریزی‌ های استان نیز در این راستا انجام می‌ شود.

موقعیت بی نظیر و ممتاز اصفهان در زمینه گردشگری

زرگرپور با اشاره به استعدادهای گردشگری خاص استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان به واسطه دارا بودن توپوگرافی خاص، اقلیم متفاوت، آثار و ابنیه تاریخی ثبت شده ملی و جهانی، صنایع دستی و امنیت بی‌نظیر موقعیت ممتازی در زمینه گردشگری داراست.

وی اضافه کرد: دارا بودن بیش از ۲۰ هزار جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی،‌ تنوع اقلیمی جغرافیایی و مورفولوژی استان، ظرفیت‌های بالای گردشگری استان مانند ژئوتوریسم، کویرگردی، اکوتوریسم، طبیعت‌گردی، گردشگری ورزشی، گردشگری کشاورزی، گردشگری صنعتی، گردشگری درمانی و سلامت، گردشگری روستایی و گردشگری عشایر را رقم زده است.

زرگرپور با اشاره به قابلیت های توسعه گردشگری سلامت استان اصفهان گفت: آب گرم ورتون، چشمه آب معدنی زفره، باتلاق گاوخونی، مراکز درمانی صدوقی، مرکز تخصصی قلب چمران، مرکز چشم پزشکی صدرا، مرکز باروری و ناباروری اصفهان و آبهای معدنی و نمک لجن از این جمله است.

وی اضافه کرد: موقعیت ژئواستراتژیک و امکان استفاده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از گردشگری ترانزیت و عبوری، بالاتر بودن سطح کیفیت و استانداردهای تاسیسات گردشگری موجود در استان نسبت به سطح عمومی کشور،‌ تنوع و گستردگی زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران برای دسترسی به تمامی نقاط استان، رودخانه زاینده ‌رود به عنوان یکی از پنج محور گردشگری بین ‌المللی کشور، ‌دارا بودن بیش از ۱۹۶ نوع هنر صنایع‌دستی و برخورداری از ۹۸ منطقه نمونه گردشگری مصوب، از دیگر ظرفیت های حوزه گردشگری استان محسوب می شوند.

اصفهان در میان ۱۰ منطقه برتر جهان

زرگرپور با اشاره به لزوم استفاده از این مزیت کم‌ نظیر که اصفهان را در میان ۱۰ منطقه برتر جهان قرار داده است، گفت: در دولت یازدهم با حفظ عزت و کرامت و در راستای اعتدال، شفاف‌سازی و خنثی‌سازی تبلیغات سوءای که طی سه دهه گذشته علیه ایران ایجاد شده، گام های موثری برداشته شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طی ۱۴ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هیئت اقتصادی و فرهنگی از سراسر دنیا به اصفهان آمده‌اند، ابراز داشت: ایران به واسطه امنیت بالا در این منطقه باید از این موقعیت استثنایی استفاده کرده و جایگاه واقعی و حقیقی بخش گردشگری را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که داشته‌های چندانی در زمینه گردشگری نداشته‌اند با راهکارهایی قسمت عمده‌ای از درآمدهایشان را از طریق صنعت گردشگری تامین کنند و این در حالی است که ایران تمام امتیارهای لازم برای جذب گردشگری و رونق اقتصادی از این طریق را داراست.

زرگرپور با اشاره به اینکه از میان ۱.۲ میلیون نفر گردشگر در جهان در سال ۲۰۱۳ سهم ایران نزدیک به کمتر از نیم درصد است، گفت: باید با برنامه‌ ریزی و تدوین برنامه جامع گردشگری سهم خود را به لحاظ وجود قابلیت ‌های ممتاز و تمایل گردشگران برای ورود به ایران و استان اصفهان فراهم کنیم.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …