تأسیس ۱۵ دفتر انجمن موسیقی در شهرستانهای استان تهران

محمدحسین اسماعیلی: برگزاری نشست هم اندیشی هنرمندان موسیقی شهرستان ری را اتفاقی مبارک در راستای توسعه و تعالی این بخش دانست و اظهار داشت: با این اتفاق مهم در حوزه موسیقی، میزان اجراهای موسیقی در یکسال گذشته حدود سه برابر شده است.

وی افزود: زمینه برای فعالیت هنرمندان موسیقی در حوزه آموزش، اجراهای کارگاهی و کنسرت های صحنه ای فراهم است و این اداره کل از هر خدمتی در راستای ترویج هنر موسیقی فاخر دریغ نخواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به حضور استاد فریدون شهبازیان در جمع هنرمندان موسیقی شهرستان ری افزود: حضور وی و سایر هنرمندان برجسته در شهرستانی که سالیان متمادی در ترویج هنر فاخر کوشیده اند، بسیار مغتنم است و از اینکه تجربیات گرانمایه خود را بی دریغ در اختیار هنرمندان و هنرجویان قرار می دهند، مایه مباهات است.

همچنین در این زمینه مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ری با اشاره به تقویت انجمن موسیقی در این شهرستان اظهار داشت: تاکنون نشست های متعددی برای هنرمندان حوزه موسیقی برگزار شده و قرار است در طول سال، هنرمندان برجسته کشور در راستای تبادل تجربیات در جمع هنرمندان موسیقی شهرستان ری حضور یابند.

ریتم و متن نامناسب اشعار هنر موسیقی را به ابتذال می کشاند

فریدون شهبازیان موسیقیدان و آهنگساز شهرستان ری نیز در این زمینه اعلام کرد: هنرجویان موسیقی بدانند که دست یافتن به موسیقی فاخر بسیار سخت و دشوار است و فقط با تمرین زیاد، صحیح و توجه به اصول موسیقی میسر خواهد بود.

وی کار در موسیقی سنتی را بسیار دشوارتر از موسیقی پاپ عنوان کرد و افزود: هنر موسیقی در ذات خود مبارک و قابل احترام است ولی آنچه این هنر را به ابتذال می کشاند، ریتم و متن نامناسب اشعار است.

شهبازیان با اشاره به تولید سمفونی های متعدد برای بزرگان دین و یا روزهای مذهبی و ملی، تاکید کرد: متأسفانه آثار تولید شده در شأن این بزرگان و رویداهای مهم نیست و از آنجا که اغلب بدون متن هستند، تأثیرگذاری مطلوب را ندارند.

پرهیز از تقلید ملودی های نامناسب

این آهنگساز برجسته افزود: تاکنون چندین موسیقی منتشر نشده برای شخصیت ها و بزرگانی ساخته ام که مردم آنان را دوست دارند و این کار را برای تعهد خود به این بزرگان و هنر موسیقی انجام داده ام.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه موسیقی آیینی و عاشورایی تاکید کرد: فعالان این حوزه باید برای آثار خود با موسیقیدانان مشورت و از تقلید ملودی های نامناسب پرهیز کنند.

وی افزود: هنوز موضوع «موقعیت در موسیقی و موسیقی در موقعیت» در ایران جا نیفتاده است و متأسفانه مردم موسیقی را به عنوان تفنن و تفریح گوش می کنند، چراکه کارکردهای هنر موسیقی بسیار فراتر است.

شهبازیان با اشاره به نشست هم اندیشی هنرمندان موسیقی شهرستان ری افزود: برای ارتقای هنر موسیقی در شهرستان ها باید اینگونه نشست ها با حضور کارشناسان امر بصورت مداوم برگزار شود و نقاط قوت، تقویت و موارد ضعف نیز رفع شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …