میراث‌فرهنگی تهران از هر تصمیمی برای احیاء بناهای تاریخی حمایت می‌کند

اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران از هر تصمیمی برای احیاء و آبادانی بناها و اماکن تاریخی حمایت می‌کند.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران صبح امروز در حاشیه بازدید احمد مسجد جامعی، عضور شورای شهر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر بخواهیم میراث فرهنگی را حفظ کنیم باید به احیاء این اماکن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته موضوع احیاء بناها و اماکن میراث فرهنگی چندان مورد توجه نبوده و مرمت آثار در کانون اهمیت قرار داشته است، این در حالی است که صرف مرمت برای حفظ آثار تاریخی لازم است اما کافی نیست.
خسروآبادی از تصمیم شهردار تهران برای زندگی در یکی از بناهای تاریخی این استان ابراز خوشنودی کرد و افزود: برای آبادانی و احیاء آثار تاریخی از هر تصمیمی در این سطح حمایت می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران یادآور شد: احیاء این اماکن و بناهای تاریخی که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد با حفظ چارچوب معماری تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربری آن تغییر می کند.

وی اضافه کرد: من افتخار می کنم که مسئولین شهری در بالاترین سطح توجه و ضرورت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی شهر را مورد توجه قرار می‌دهند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …