اکران مستندهای صنایع دستی در هشتمین جشنواره سینما حقیقت

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در راستای فرهنگ سازی و ترویج این حوزه با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بخش ویژه مستندهای صنایع دستی را در هشتمین جشنواره سینما حقیقت راه اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی هشتمین جشنواره سینما حقیقت امسال  در حالی برای اولین بار میزبان مستندهای صنایع دستی است که این رویداد هنری در نتیجه امضای تفاهمنامه همکاری میان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای نخستین بار به وقوع پیوست.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور در خصوص اهمیت این رویداد سینمایی گفت: سینما قابلیت زیادی در معرفی صنایع دستی و امر گفتمان سازی در این حوزه دارد. فیلم های مستند صنایع دستی کمک مهمی به شناخت بیشتر این حوزه کرده و اکران در جشنواره سینما حقیقت فرصت ارزشمندی در این ارتباط خواهد بود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در ادامه افزود:  رشته های مختلف صنایع دستی فعالیتی انسانی و کار دست بوده که روایت پذیر است و فرآیند خلق این آثار خود یک روایت است. روایتی گیرا که با استفاده از قابلیت های بصری سینما می تواند تاثیرگذار تر باشد.

وی همچنین در خصوص اهمیت جشنواره سینما حقیقت بیان کرد: اهمیت این جشنواره به خاطر آشناسازی اقشار مختلف جامعه فرهنگ ایران است. بی تردید تولید فیلم هایی در بخش صنایع دستی و اکران آن در جشنواره سینما حقیقت باعث دلگرمی هنرمندان میشود و مخاطبان را بیشتر با این هنر – صنعت ایرانی آشنا می سازد.

نامور مطلق با ابراز امیدواری در خصوص استمرار این تفاهم‌نامه همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اظهار کرد: امیدواریم با انجام این تلاش‌های جدید و استمرار آن در دوره های بعدی با ساخت و تولید فیلم‌های مستند به زبان فارسی و دیگر زبان‌ها، زمینه‌های مساعد برای معرفی صنایع دستی ایرانی به مردم دیگر کشورها را فراهم سازیم تا از این طریق با سرعت بیشتر بازارهای جهانی را احیا کنیم.

گفتنی است که در بخش صنایع دستی هشتمین جشنواره سینما حقیقت تعداد ۱۱ فیلم مستند صنایع دستی اکران خواهد شد که در مدت یک هفته برگزاری این جشنواره از ۹ تا ۱۶ آذر ماه در محل سینماهای فلسطین و سپیده اکران خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …