عجایب گردشگری دنیا/ مکان‌های شگفت‌انگیزی که واقعا وجود دارند

در کره خاکی ما انسان‌ها همیشه مناطقی وجود داشته‌اند که بطور شگفت‌انگیزی چشم نواز بوده‌اند و همیشه یک حس کنجکاو طلبانه انسان‌ها را وادار می‌کند تا به جایی قدم بگذارند که زمانی تنها یک رویا و آرزو بوده است.

در کره خاکی ما انسانها همیشه مناطقی وجود داشته اند که بطور شگفت انگیزی چشم نواز بوده اند؛ همه انسانها دارای یک حس کنجکاو طلبانه هستند که آنها را وادار میکند تا به جاهایی قدم بگذارند که زمانی تنها یک رویا و آرزویی بیش نبوده. سفر به ماه و فضا یکی از بزرگترین و حیاتی ترین دستاورد علمی بشر خاکی بوده که انسانها را به دریچه ای جدید از یک زندگی جدید راهی کرده است.

اما موضوع به همینجا ختم نمی شود؛ در کره زمین، خانه گذشته و حال ما مکانهایی هستند که انسانها به آنجا دست نیافته اند و در این بین مناطقی نیز وجود دارند که بسیار دیدنی تر و واقعی تر از تخیلات ما می باشند، مناظری که با تمام رویایی بودنشان در حقیقت وجود دارند.

در این مطلب میخواهیم نگاهی به این حقیقت های رویایی سفری کرده و بیشتر از سفر به ستارگان در شگفتی غوطه ور شویم:

۱- پارک Danxia

رنگین کمان زمینی! با اینکه عکسها کاملا باور نکردنی هستند اما در حقیقت وجود دارند، بله ما هم به سختی باور میکنیم. این کوه ها بخشی از Danxia در پارک زمین شناسی Zhangye  در چین هستند؛ لایه های ماسه و سنگ با رنگهای مختلف و مواد معدنی متفاوت بیش از ۲۴ میلیون سال با هم فشرده شده اند و بصورت صفحات تکنوتیکی در آمده و انسانها را غرق در تماشای خود کرده اند.

 

 

۲- معادن متروکه

بله شما هم به طور قطع باور دارید که این معادن وجود ندارند،  این عکس ها از اعماق زمین و در معادن رها شده در زیر یکاترینبورگ روسیه گرفته شده اند. لایه های کارنالیت (یک ماده معدنی مورد استفاده در کود) در دیواره های تونل، سبب تولید این شاهکار رنگارنگ طبیعی شده است . در واقع میتوان گفت یک نسخه قنات از کوههای موجود در چین می باشد.

بخش کوچکی از این معادن برای عموم مردم قابل بازدید می باشد و بخش عظیمی توسط دولت بسته شده است. عکس های زیر توسط Mishainik از این مناطق بسته شده می باشد که بوسیله مجوز رسمی از طرف دولت روسیه گرفته شده است.

 

۳- غار یخی کامچاتکا

این غار یخ حقیقی؛ در شبه جزیره کامچاتکا در روسیه واقع شده است. تونل تقریبا یک کیلومتری با یک چشمه آب گرم در حال جریان و یخهایی شبیه دوران یخبندان در کناره ها  از آتشفشان Mutnovsky که در نزدیکی همینجاست تشکیل شده است. از آنجا که یخچال های طبیعی در آتشفشان کامچاتکا در سال های اخیر در حال ذوب شدن هستند، سقف این غار در حال حاضر بسیار نازک است که موجب شده نور خورشید  به این غار یخی نفوذ کرده و چنین صحنه های زیبایی را بوجود بیاورد.

۴-زمین های گل لاله

درهم آمیختگی گسترده ای از رنگ های رنگارنگ در مزارع گل لاله هلند از آسمان به نظر میرسد که یک کودک نوپای غول آسایی یک جعبه مداد رنگی فوق العاده بزرگی دارد.

گل های آبی، صورتی، قرمز و زردی که توسط کشاورزان هلندی پرورش داده میشوند تا در گل فروشیها و سوپرمارکت های سراسر جهان به فروش برسند؛ فصل کاشت و پرورش گل لاله از ماه مارس ( فروردین ) آغاز و تا ماه اوت ( شهریور ) در سراسر کشور انجام میگیرد، اما دیدنی ترین زمان این شگفتی در ماه آوریل ( اردیبهشت ) میباشد.

کشت پیازه گل لاله قدمتی بیشت از ۴۰۰ سال در کشور هلند دارد، امروزه هلند بیش از نه میلیاد پیازه گل هر ساله تولید میکند که دو سوم آن به خارج از کشور صادر میشود. اگر این تعداد بصورت مساوی بین مردم توزیع شود تقریبا به هر نفر دو عدد گل لاله میرسد!

 

۵- پارک مُرده Namib-Naukluft

یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و رویایی و زیبا؛ کلمه ای بهتر از تابلوی نقاشی برای این منطقه از کره خاکی نمی توان یافت. مکانی زیبا که در کشور نامیبیا ( آفریقای جنوبی ) قرار دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …