رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان گلستان: گردشگری پیوند معنوی ملت‌ها به همدیگر محسوب می‌شود

گردشگری می‌تواند هم در زمینه اقتصاد و اشتغال‌زایی و هم در زمینه فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد در حقیقت گردشگری پیوند معنوی ملت‌ها به همدیگر محسوب می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  رییس جمهوری کشورمان چهارشنبه شب ۱۲ آذر در جلسه شورای اداری استان گلستان که مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نیز حضور داشت؛ ضمن بیان این مطلب افزود:توجه به آموزش رشته های مرتبط با حوزه گردشگری به خصوص هتل داری حائز اهمیت است.

رییس قوه مجریه در ادامه درباره صنعت گردشگری و ضرورت توجه به آن در سراسر کشور تصریح کرد: موضوع گردشگری نه تنها در استان گلستان بلکه در سراسر کشور باید به طور جدی دنبال شود.

روحانی در ادامه به  ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان همچون  ساحلی بودن، سرسبز و جنگلی بودن و برخورداری از مردمی مهربان و میهمان‌نواز اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها می‌تواند منبعی برای تحول اقتصادی استان گلستان باشد.

رییس جمهوری اعلام کرد:یکی از تاکیدات دولت در سفر به گردشگری تبدیل  کردن شبه جزیره آشوراده به یک مرکز گردشگری است، در گذشته هم این بحث مطرح بوده اما سازمان محیط زیست اشکالاتی درباره آن مطرح کرده بود ،در جلساتی که برای این منظور برگزار کردیم، این اشکالات مرتفع شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود:حتی موضوع تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری و اینچه برون به منطقه آزاد را در جلسه سه جانبه با روسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان مطرح کردم تا آنان نیز بتوانند از فرصت حضور در توسعه این مناطق بهره‌مند شوند.

رییس جمهوری سپس با اشاره به این که ۱۲۱ پروژه تا پایان سال ۹۴ در استان گلستان عملیاتی می شود گفت: تلاش دولت بر این خواهد بود که از همه توان خود برای توسعه کشور استفاده کند و وعده‌هایی که به مردم داده را به نتیجه و ثمر برساند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …