رئیس جامعه هتلداران ضریب اشغال هتل‌ها رشد چشمگیری داشته است

ضریب اشغال هتل‌ها افزایش چشمگیری داشته و بیشترین ضریب اشغال مربوط به هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بوده است.
رئیس جامعه هتلداران ایران: افزایش ورود گردشگران به کشورمان نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

جمشید حمزه‌زاده با بیان اینکه براساس آمار موجود، ورود گردشگران خارجی ۴۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: خوشبختانه علاوه بر شهرهای توریست‌پذیر، شیراز، اصفهان، یزد، مازندران گیلان و خراسان رضوی، مقاصد جدیدی مورد توجه گردشگران قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به شهرهای کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این روند رو به رشد ورود گردشگران، ضریب اشغال هتل‌ها افزایش چشمگیری داشته و بیشترین ضریب اشغال مربوط به هتل‌های ۴ و ۵ ستاره بوده است.

رئیس جامعه هتلداران یادآور شد: ضریب اشغال هتل‌ها با رشد ۱۰ درصد میانگین کشوری امسال به ۵۰ درصد رسیده است، در حال حاضر تعداد ۷۰ هزار اتاق و ۲۰۰ هزار تخت در کشور وجود دارد که براساس این افزایش ضریب اشغال می‌توان گفت به طور میانگین روزانه صدهزار نفر مسافر در هتل‌ها بوده‌اند.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری چند هتل باکیفیت در کشور احداث می‌شود، اضافه کرد: روند رو به رشد هتل‌سازی در کشور اقدام مناسب و مثبتی است که باید با مطالعه و نیازسنجی ادامه پیدا کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …