تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشگاه علوم انسانی امضاء شد

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به منظور ایجاد هماهنگی، جلوگیری از موازی کاری و استفاده از منابع مختلف تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مراسم امضای این تفاهم نامه که روز یکشنبه ۱۶آذر انجام شد مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مشکلات متعدد پژوهشگاه افزود: متاسفانه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سالهای گذشته به دلیل تصمیمات نادرست برای انتقال به شیراز با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی با تاکید بر تلاش سازمان در شرایط فعلی برای حل نابسامانی ها احیای هیات امنای پژوهشگاه بعد از ۷ سال را از جمله این اقدامات برشمرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی پژوهشگاه را مجموعه مثبتی ارزیابی کرد که بهره وری آن در صورت تعامل با سایر مجموعه های تحقیقاتی افزایش پیدا خواهد کرد.

سلطانی فر در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا به محدودیت منابع اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در پژوهشگاه گردشگری و میراث فرهنگی و سایر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور، اگر بتوانیم از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در جهت پیشبرد کارهایمان استفاده کنیم ضریب بهره وری خود را بالا خواهیم برد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه بسیاری مواقع چند سازمان یا دستگاه روی یک موضوع کار پژوهشی انجام می دهند بدون آن که از کار یکدیگر مطلع باشند افزود: در صددیم با امضای تفاهم نامه و سند همکاری با سایر موسسات پژوهشی در تعامل و ارتباط مداوم قرار بگیریم و از دوباره کاره جلوگیری کنیم؛ از سوی دیگر وقتی کار به صورت گروهی انجام شود، هزینه ها کمتر شده  و نتایج مطلو ب تری به  همراه خواهد داشت.

وی هدف از امضای تفاهم نامه میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم انسانی را ایجاد هماهنگی ، جلوگیری از موازی کاری و استفاده از منابع مختلف دانست.

در ادامه این مراسم سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: امضای تفاهم نامه با دیگر مراکز پژوهشی این امکان را به دو طرف می دهد که از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در بین پژوهشگاه ها هیچ یک به اندازه پژوهشگاه علوم انسانی به مباحث میراث فرهنگی نزدیک نیست خاطرنشان کرد: چشم انداز خوبی وجود دارد و به طور قطع میوه خوبی از این همکاری به دست خواهد آمد.

بهشتی سپس گفت: در چارچوب تفاهم نامه با دانشگاه ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی شرایط ارتباط تعریف شده ای را  تنظیم می کنیم؛ این یک اتفاق مهم در حوزه میراث فرهنگی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این تمایل در دستگاه های مختلف ایجاد شده است و امیدوار هستیم که این امر کمک کند فعالیت هایی که در حوزه میراث فرهنگی انجام می شود انعکاس خوبی در دستگاه ها پیدا کند.

صادق آئینه وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز در این برنامه گفت: در دوره جدید تعامل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی احیا شده است و امیدواریم این همکاری نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش تفاهم نامه همکاری های مشترک میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مراسمی با حضور سلطانی فر به امضای روسای دو پژوهشگاه رسید.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …