سوانح رانندگی در اربعین امسال ۷ کشته و ۱۷ زائر زخمی بر جای گذاشت

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از فوت شدن ۱۹ زائر در کربلا و ۵ زائر در نجف اشرف خبر داده و گفت: «این ۲۴ زائر بر اثر ناراحتی قلبی فوت کردند اما سه سانحه رانندگی برای زائران ایرانی رخ داده که به دنبال آن ۷ زائر کشته و ۱۷ نفر نیز زخمی شدند.»

ویا برپایی مراسم اربعین در سال جاری برای شهروندان ایرانی حامل پیامدهایی نیز بوده که از ان جمله می‌توان به وضع حمل مادران ، سوانح رانندگی و فوت زائران به علت ناراحتی قلبی اشاره casino کرد.
«محسن نظافتی»، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت می‌گوید: ۲۴ زائر ایرانی که به مناسبت اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی و نجف اشرف حضور داشتند به دلیل بیماری‌های قبلی جان باختند.»
به گفته او، از این تعداد ۱۹ زائر در کربلا و ۵ زائر در نجف اشرف بودند.
او با بیان این‌که این آمار جدا از زائرانی ایرانی است که بر اثر سوانح رانندگی در مسیر بازگشت به کشور در خاک عراق، کشته یا زخمی شدند.
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به این‌که تاکنون سه سانحه رانندگی برای زائران ایرانی گزارش شده افزود: «بر اثر این سوانح، ۷ زائر کشته و ۱۷ نفر نیز زخمی شدند. نخستین سانحه، شب گذشته (۲۴ آذرماه)در ۲۵ کیلومتری مرز مهران رخ داد که بر اثر برخورد یک کامیون با ون حامل زائران ایرانی، سه نفر کشته و هفت نفر نیز زخمی شدندهمچنین امروز (۲۵ آذرماه)، در سانحه‌ای ۶ زائر ایرانی مجروح و در سانحه دیگر، ۴ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …