دبیر شورای اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری رئیس‌جمهور در حوزه میراث‌فرهنگی صاحب دغدغه است

رئیس‌جمهور در حوزه میراث فرهنگی، محیط زیست و بهداشت صاحب دغدغه است.
علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در نشست مدیران روابط عمومی  ادارات کل استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبدیل کردن روابط عمومی از نهادی منفعل به مجموعه‌هایی تاثیرگذار از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید در این حوزه است.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید از فضای حاشیه‌ای فاصله بگیرند و به سمت استانداردسازی حرکت کنند، استفاده از نیروهای حرفه‌ای و متخصص در بخش روابط عمومی از برنامه‌های جدی دولت در این بخش است.

دبیر شورای اطلاع رسانی ریاست جمهوری، تغییر نگرش مردم نسبت به روابط عمومی را لازم و ضروری ارزیابی کرد و افزود: مسئولین و مدیران ارشد باید نگاه ویژه‌ای به کارکرد روابط عمومی‌ها داشته باشند.

معزی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید با بکارگیری تکنیک‌های جدید و همراهی با تحولات جهان ارتباطات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاثیرگذار باشند، مدیران روابط عمومی باید در جلسات سیاست‌گذاری ادارات خود شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه در سازمان میراث فرهنگی اتفاق می افتد مرتبط با مردم است، یادآور شد: روابط عمومی‌ها حلقه واصل بین مردم، مسئولین و نخبگان جامعه هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: رویکرد اجتماعی و فرهنگی جزء مهمترین اولویت‌های دولت یازدهم است، سازمان میراث فرهنگی عمده‌ترین وظیفه در هویت‌بخشی به جامعه را دارد.

معزی با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی، محیط زیست و بهداشت صاحب دغدغه است، افزود: وظایف این سازمان با وظایف سایر دستگاه‌ها متفاوت است چراکه این مجموعه هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه گردشگری که مرتبط با مباحث اقتصادی است، ارتباط مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: احیاء هویت ایرانی، یکی از محورهای اصلی کار دولت است، مقامات ایرانی در مذاکرات هسته‌ای بر اینکه ما ملتی طالب صلح ، صاحب فرهنگ و خواهان تعامل سازنده هستیم تاکید دارند و این سازمان می‌تواند در این رابطه نقش جدی داشته باشند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …