تاکید سلطانی فر بر استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی مجازی در سازمان میراث فرهنگی

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امروز گسترش قابل توجهی پیدا کرده اند و ما می توانیم به عنوان مهمترین ابزار برای انتقال دیگاه های خود و ارتباط با مردم از آنها استفاده کنیم .

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درنشست مدیران روابط عمومی ستادی و استانی سازمان روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ضمن بیاناین مطلب گفت: در مقابل موج شکل گیری شبکه های اجتماعی نمی توان ایستاد بلکه باید با برخوردی عالمانه و آگاهانه این شبکه ها را مدیریت کرد.، با نگاه جدی، پرمعنا و هوشیار می توانیم از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم.

وی افزود: انقلابی در ارتباطات رخ داده است، اینترنت و شبکه های ماهواره ای جای رسانه های دیداری و شنیداری سابق را گرفتند، سرعت انتقال اطلاعات در شبکه های اجتماعی با هیچ رسانه ای قابل قیاس نیست، مدیریت بر این گونه شبکه ها و برخورد عالمانه و آگاهانه مهمترین اقدامی است که باید در دستورکار خود قرار دهیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: امروز ابر قدرت های دنیا کشورهایی نیستند که توان نظامی بالا دارند بلکه کشورهایی هستند که می توانند تئوری خود را سریعتر انتقال دهند، وجود اینترنت زمینه ساز بوجود آمدن شبکه های اجتماعی شده که گستردگی وسیعی در دنیا دارند .

وی تصریح کرد:  اهمیت جایگاه روابط عمومی عنوان کرد: هدف ما افزایش رضایتمندی مردم از کار و فعالیت سازمان میراث فرهنگی، تعامل گسترده تر با رسانه ها و دستگاههای اجرایی برای همگرایی و هم افزایی بیشتر است.

سلطانی فر سپس در خصوص عملکرد روابط عمومی بخش های مختلف سازمان گفت: انتظارمان این نیست که روابط عمومی ها توجیه کننده سیاست های مدیران باشد، آن چه اهمیت دارد مطلع شدن از نقطه نظرات مردم و آگاه شدن آنان از عملکرد و سیاست های ما است.

وی افزود: سازمان طی ۴ سال گذشته فراز و نشیب های بسیاری داشته ولی با آمدن دولت تدبیر و امید و تصدی بنده به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی ایجاد ثبات، آرامش و امنیت شغلی در برنامه ها و سیاست های ما قرار گرفت تا بتوانیم در سایه آن وظایف خود را در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی دنبال کنیم.

سلطانی فر با اشاره به تلاش تمامی مدیران سازمان برای حل مشکلات گفت: شاه بیت غزل فعالیت های ما در زمینه حل مشکلات این بود که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از یک سازمان درجه دو که فعالیت نه چندان جدی انجام می داد به عنوان یک سازمان تاثیرگذار در توسعه کشور ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: ما می توانیم تعاملات فرهنگی خود را بیشتر کنیم و در توسعه فرهنگی ، اقتصادی ، ارزآوری و ایجاد اشتغال جایگاه ویژه ای داشته باشیم.

معاون رییس جمهور افزود :این باور در کل دستگاههای اجرایی کشور وجود دارد، به خصوص شخص رییس جمهور که تاکید جدی برای استفاده از ظرفیت های گردشگری، توسعه صنایع دستی و بهره گیری از اماکن تاریخی و فرهنگی دارند، حساسیت رییس جمهور موجب شده کل دولت نگاه ویژه ای به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.

سلطانی فر سپس به تصویب طرح ارتقاءامنیت گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: دستورالعملی به شورای امنیت کشور ارایه دادیم که بر اساس آن با همکاری دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی، نظامی و فرهنگی امنیت گردشگران افزایش پیدا کند ،گرچه مشکل خاصی در این زمینه نبود و ضریب امنیت خوشبختانه در کشور ما بالاست اما لازم بود در این عرصه بر اساس دستورالعمل مشخصی قدم های بیشتری برداریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: با رویکرد خوب دولت و امنیتی که در کشور وجود دارد،رویکرد خوبی از سوی دیگر کشورها برای ورود به کشور و دیدن جاذبه های تاریخی،طبیعی،مذهبی و فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه سایر دستگاهها و اعضای دولت با روی خوش با ما همکاری دارند و کمک می کنند تا وظایف قانونی خود را ارایه دهیم.

حمید ضیایی پرور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: با بهره گیری مناسب از شبکه های اجتماعی یکی از قوی ترین سازمان ها در بخش ارتباطات و اطلاع رسانی خواهیم شد.

وی سپس به سیاست های رسانه ای سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست کلی ما آشتی با رسانه ها و شفافیت در اطلاع رسانی است، سند محرمانه ای در سازمان وجود ندارد و  اطلاعات باید در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …