ارسال بیش از ۳۰ اثر به جشنواره چاپ/ حضور ۳ هزار زن در صنعت چاپ

رییس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ از استقبال خوب چاپخانه داران در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ اثر چاپی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

محمد حسین رحیمی یگانه’،افزود: تغییراتی در داوری ها و بخش های جشنواره انجام شده و قرار است پارامترهای کیفی بیشتری برای داوری آثار در نظر گرفته شود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، وی با اشاره به تغییرات انجام شده در این دوره از جشنواره اظهار داشت : در این دوره از جشنواره تغییراتی در نحوه برگزاری مسابقات آثار چاپی انجام شده و محصول محوری مورد تاکید برگزار کنندگان مسابقات قرار دارد.

**بانوان حضوری فعال در صنعت چاپ دارند

‘زهرا جلیل ثانی’، مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی با اشاره به حضور بیش از سه هزار بانوی فعال در صنعت چاپ گفت: طبق آماری که در سال ۸۹ از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دریافت کردیم بیش از سه هزار زن در بخش های مختلف صنعت چاپ فعالیت می کنند که این نشان از حضور فعال بانوان در این صنعت به ظاهر خشن دارد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه در شرایط فعلی دغدغه ارایه کالا نفیس وجود ندارد زیرا متقاضیان کار را به چاپخانه ای می دهند که کار را ارزان تر چاپ می کند و کیفیت برایشان اهمیتی ندارد.

جلیل ثانی ،تشکیل بانک جامع اطلاعاتی صنعت چاپ را ضروری دانست و اظهار داشت : تشکیل بانک جامع اطلاعاتی می تواند به آینده این صنعت کمک کند چراکه با تشکیل این بانک مسوولان هر استان می توانند بر اساس اطلاعات موجود برنامه ریزی کنند تا مجوزها بر اساس نیاز استان ها داده شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی در توضیح مشکلات صنعت چاپ گفت: اکنون در حوزه نشر وام های خوبی داده می شود اما در صنعت چاپ این امکانات وجود ندارد و این در شرایطی است که صنعت چاپ نیاز به حمایت های دولت دارد.

وی افزود: خوشبختانه در فضایی که دولت یازدهم فراهم کرده شرایط برای ورود ماشین آلات درجه یک چاپی وجود دارد اما به دلیل عدم خروجی لازم از سرمایه گذاری در صنعت چاپ، چاپخانه داران مایل به خرید این دستگاه ها نیستند.

جلیل ثانی در پایان با اشاره به چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: جشنواره باید محل شناسایی کاستی ها و رفع آن باشد زیرا تمجید از خوبی ها دردی را دوا نمی کند و برای پیشرفت باید ابتدا کاستی ها را برطرف کرد. اگر خواهان پیشرفت در صنعت چاپ هستیم باید به سوی آن حرکت کنیم و نباید منتظر تسهیلات دولت بمانیم چراکه با اعتراض و اشاره به مشکلات چیزی تغییر نمی کند.

چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ اسفندماه امسال برگزار می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …